رئیس اتاق بازرگانی گیلان عنوان کرد

صادرات سالم کالای ایرانی به روسیه/ کالای ترکیه به نام ایران وارد روسیه نمی‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه حتی یک کالای ترکیه در کالای صادراتی ایرانی دیده نمی‌شود، گفت: کالای ایرانی سریع‌تر و سالم‌تر از آستارا به روسیه صادر می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۷۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  هادی تیزهوش‌تابان صبح امروز در دیدار نشست با سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با اشاره به ویژگی‌های بارز این استان، اظهار کرد: گیلان از دیرباز ارتباط بسیار خوبی با روسیه داشته است.

وی با بیان اینکه ارتباط بسیار خوبی بین گیلان و آستراخان روسیه وجود دارد، افزود: به‌زودی مجسمه عمرخیام در آستراخان روسیه نصب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان تقویت زیرساخت‌های افزایش حجم تجاری با روسیه را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: مقرر شده تا ایران به عنوان یکی از کشورها به بازار روسیه ورود کند.

تیزهوش‌تابان بحث روادید برای بازرگانان و تجار در روسیه را مهم دانست و یادآور شد: بر اساس تفاهمنامه با اتاق آستراخان تقاضای چند روادید داده‌ایم که هنوز پاسخی به ما داده نشده است.

وی از سرکنسول روسیه در رشت خواستار همکاری بیشتر در سهولت صدور روادید به این کشور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به شناخت روسیه از دریای خزر، می‌توانیم در زمینه پرورش ماهی در قفس با روسیه همکاری کنیم.

باطل شدن کارت بازرگانی صادرکنندگان متخلف

این مسئول درباره صادرات کالای ترکیه به نام ایران به روسیه، متذکر شد: از طرف بازرگانان ایرانی هیچ کالای ترکیه به نام ایران وارد گمرک روسیه نمی‌شود در غیر این صورت طبق مصوبه‌ای که داریم، تمام کارت‌های بازرگانی تجار باطل می‌شود.

وی با بیان اینکه کالای ایرانی برای صادرات مدت‌هاست در گمرک آستارا با مشکلات مواجه شده است، خاطرنشان کرد: برای کالای ایرانی گواهی فرم‌A صادر می‌شود و مراقب هستیم که کالای ترکیه برای صادرات به روسیه وارد کالای ایرانی نشود.

تیزهوش‌تابان با تصریح بر اینکه حتی یک کالای ترکیه در کالای صادراتی ایرانی دیده نمی‌شود، گفت: گمرک ما اجازه صادرات کالای خارجی را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کالای ایرانی سریع‌تر و سالم‌تر از آستارا به روسیه صادر می‌شود، یادآور شد: کامیون کالای صادراتی ایران از آستارا تا مسکو را سه روزه طی می‌کند و تمام اسناد مربوط به صادرات آن مورد تأیید است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار