نویسنده و کارگردان ایرانی:
مرحوم سلحشور ابوذر سینما بود و در مقابل انحرافات آن ایستاد.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۲۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نویسنده و کارگردان ایرانی در حاشیه آیین گرامیداشت مرحوم فرج‌الله سلحشور در حسینیه اعظم زنجان گفت: در طی 30 سال دوستی با مرحوم سلحشور، از دوران جوانی وی و زمانی که در حوزه هنری فعالیت داشت، در خدمت انقلاب و قرآن بود.

جمال شورجه افزود: سرآغاز فعالیت هنری مرحوم سلحشور قبل از انقلاب و از مساجد بوده و وی صحنه‌های تئاتر را در مساجد اجرا می‌کرد

وی در ادامه اظهار داشت: فعالیت‌های وی تا حدی بود که ساواک با آن برخورد می‌کرد.

جمال شورجه با اشاره به فعالیت مرحوم سلحشور در مسجد جوادالائمه جنوب غربی تهران افزود: مرحوم سلحشور در پای منبر و پای احادیث بزرگ شده و قرآن آموزش می‌داد.

شورجه مهم‌ترین دغدغه مرحوم سلحشور را در فعالیت هنری، اعتلای دین عنوان کرد و گفت: مرحوم سلحشور هنر را برای دین می‌خواست و از خصیصه‌های آن مرحوم امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف سینما نمایش حسنات دین به بهترین وجه و نمایش منکرات به زشت‌ترین و پست‌ترین وجه است، گفت: مرحوم سلحشور دقیقا در این بخش فعالیت داشت.

شورجه با اشاره به آثار مرحوم سلحشور در بخش دوبله، گریم آثار و فیلم‌های سینمایی ساخته شده توسط وی گفت: مرحوم سلحشور با همه صبغه‌های دینی که داشت، یک هنرمند جامع‌الشرایط بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اینکه هنر یک ابزار برای تبلیغ دین است، اضافه کرد: مرحوم سلحشور نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری همین رویه را در پیش گرفته بود.

این کارگردان با اشاره به فیلم «پرواز در شب» مرحوم رسول ملاقلی‌پور و بازی مرحوم سلحشور در این فیلم افزود: در این فیلم مرحوم سلحشور نقش فرمانده گردان کمیل را به عهده داشت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم سلشحور از همان ابتدای کار سینمایی در حوزه‌های کارگردانی، جلوی دوربین و پشت دوربین دغدغه دین داشت، گفت: آثار مرحوم سلحشور به عنوان باقیات صالحات برای وی باقی خواهد ماند، چرا که آثار این مرحوم اندوخته وی هست.

شورجه با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و ارج نهادن به افرادی که در این زمینه تلاش می‌کنند، گفت: آثار مرحوم سلحشور نیز در همین قالب بود و موجب اعتلای سینمای ایران در مجامع جهانی شد.

وی با اشاره به اینکه هنرمند قرآنی و دینی از وسیله و ابزار هنری در اختیار خود در راستای ترویج دین و رشد و نمو آن استفاده می‌کند، بیان کرد: برای مثال مجموعه حضرت یوسف (ع) مرحوم سلحشور تاثیرات شگرفی در دنیا داشت و تعداد بسیاری به تبع دیدن مجموعه حضرت یوسف (ع) مسلمان شدند.

شورجه مرحوم سلحشور را هنرمند، آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی کرد و گفت: وی نه تنها در فیلم‌های خود به این موضوع مهم پرداختند، بلکه خودشان نیز به این موضوع عمل می‌کردند.

وی از دیگر خصایص مرحوم سلحشور را انجام حسنات خواند و گفت: وی در دستگیری از نیازمندان نیز پیشرو بوده و به تاسی از امیرالمومنین (ع) یار و یاور مظلومان بودند.

شورجه مرحوم سلحشور را یک مبلغ دینی معرفی کرد و گفت: ایشان مبتکر مجموعه‌های قرآنی بودند و تاثیرات شگرف داستان حضرت یوسف مرحوم سلحشور در دنیا قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور به لحاظ تولید آثار دینی مشکل داریم، گفت: مجموعه حضرت یوسف (ع) در بسیاری از کشورها با تکرار پخش می‌شود.

نویسنده و کارگردان ایرانی با بیان اینکه اخلاق و سکنات مرحوم سلحشور بسیار زیاد است و وی ابوذر سینما بود و در مقابل انحرافات سینما ایستاد، گفت: در واقع این کارگردان علمدار سینمای دینی و قرآنی بود.

وی با اشاره به اینکه آخرین کار وی نگارش سریال حضرت موسی (ع) است که نگارش آن به پایان رسیده است، گفت: نگارش این مجموعه در80 قسمت تلویزیونی تمام شده است و امیدواریم این نگارش به فیلم تبدیل شده و عنوان یکی از باقیات صالحات مرحوم سلحشور ماندگار شود.

ارسال نظرات