مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان:

اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از پیشرفتهای علمی و کاربردی

مسئول بسیج دانشجویی کرمان اظهار داشت : اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر دانش‌ های بنیان و استفاده از پیشرفتهای علمی کار بردی است.
کد خبر: ۸۶۵۷۳۲۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  ناصر بهروز  با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته همواره از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است ودر این باره اقدام جدی در بخش دولتی و غیردولتی صورت نگرفته است و یک بازگشت به عقب را در صحنه اقتصادی کشور شاهد بودیم وامروز اقدام عملی، مطالبه رهبری است.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان گفت:یکی از پایه های اصلی یک نظام ،قدرت اقتصادی است که باید مورد توجه قرار گیرد و امروز موضوع  اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان در سطح ملی تبدیل شود.
وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه بر دانش‌ های بنیان و استفاده از پیشرفتهای علمی کار بردی است.
بهروز با بیان اینکه تولید ملّی، اساس پیشرفت اقتصاد است افزود: اقتصاد مقاومتي ،کاهش وابستگي ها و تاکيد روي مزيت هاي توليد داخل و تلاش براي خوداتکايي است که باید مورد توجه دولت مردان قرار گیرید.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: مهمترین اقدام عملی کوتاه مدت در زمینه اقتصاد مقاومتی،افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش واردات است.
بهروز تصریح کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی به دلایل مختلف دچار مشکل شدند وامروز دولت با ایجاد واحدهای تولیدی و کشاورزی در مناطق محروم می‌تواند به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق کمک کند.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به وظیفه دولت در زمینه اقدام عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت:امروز برای رونق اقتصادی دولت بایداز تولید کنندگان داخلی حمایت کند نه اینکه با واردات بی رویه ،چرخ زندگی تولید کنندگان را آجر وپشت آنها را خالی نماید.
بهروز با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به دنبال مقاوم‌سازی و آسیب‌زدایی است ، افزود: تسهیل فضای کسب و کار ،موضوع اشتغال و توجه به مزیت‌های اقتصاد کشور و جلوگیری از واردات مشابه با تولید داخل و افزایش توجه به بخش تولید کشور برای برون‌رفت از رکود اقتصادی از جمله مهم‌ترین مواردی است که باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان ،یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل اثرگذار در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فرهنگ‌سازی میان اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت: عدم استفاده از کالاهای خارجی و اعتماد مردم به کالاهای تولید داخل، صرفه جویی در مصرف انرژی وترویج سبک زندگی اسلامی از جمله وظایف مردم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات