جشن میلاد امام محمّد باقر (ع) به همت پایگاه مقاومت شهید صیاد شیرازی و مسجد امام محمّد باقر (ع) در برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۲۶۰
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳



به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان، حجت الاسلام طوسی در این مراسم گفت: هر کدام از ائمه معصومین علیهم السلام از پیامبر اکرم (ص) تا امام زمان صفات بسیار پسندیده­ای داشتند امّا در هر کدام از ایشان یک صفت بیش­تر از بقیه صفات، جلوه کرده و نمایان است که بدان مشهور هستند.

وی اظهار داشت: در پیامبر اکرم (ص)، صفت مهربانی و رحمانیت خیلی خودش را بروز می­دهد. در وجود حضرت علی (ع) صفت عدالت خیلی نمایان است تا جایی که وقتی ایشان به شهادت رسید و خبر آن به معاویه رسید شخصی که در مجلس معاویه بود گفت از وقتی حضرت علی (ع) را به خاک سپردند عدالت نیز با او به خاک سپرده شد.

امام جماعت مسجد امام محمّد باقر (ع) برازجان افزود: در امام حسن مجتبی (ع)، صفت کرامت خیلی جلوه می­­کند به طوری که حضرت را کریم اهل بیت علیهم السلام می­نامند چرا که حضرت در طول عمر خود، دو بار تمام وسایل خود را در راه بیت المال و فقرا انفاق کرد و دو یا سه بار نیز نصف اموال خود را به فقرا بخشید.

طوسی تصریح کرد: در امام حسین (ع) صفت فداکاری در راه خدا و شهادت خیلی نمایان است و در امام سجّاد (ع) زهد و تقوای بالا خیلی خودش را بروز می­ دهد.

وی خاطرنشان کرد: در وجود امام محمّد باقر (ع) صفت عالِم بودن خیلی نمایان است و عِلم حضرت، خودش را بیش­تر بروز می­ دهد به طوری که این قدر علم حضرت بالا بود که هیچ دانشمندی توانایی مقابله با آن حضرت را نداشت.

در این مراسم مولودی خوانی توسط غلامعلی برجویی برگزار و گروه نمایش و رزمی­کاران به اجرای نمایش پرداختند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات