امام جمعه ایلام گفت: گشایش اقتصادی و خروج از رکود در گرو اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و ربطی توافق هسته‌ای و برجام ندارد.
کد خبر: ۸۶۵۷۲۰۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حجت الاسلام و المسلمین لطفی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشتند : حالا روشن شد که اعتماد به طرف‌های غربی به ویژه آمریکا در توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها و بهبود وضع اقتصادی یک رویا و سرابی بیش نبود، بلکه یک اشتباه راهبردی در روابط سیاسی و دیپلماسی بود و رهبر معظم از آغاز مذاکرات هسته‌ای تا برجام مکرراً‌ به تیم مذاکره‌کننده توصیه فرمودند آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد هستند و آنها به تعهدات خود هیچ وقت عمل نخواهند کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه به این توصیه‌های حکیمانه و دلسوزانه در روند مذاکرات توجهی نشد و با امتیاز دادن‌های فراوان و عبور از خطوط قرمز و متوقف کردن تأسیسات هسته‌ای غرور و عزت ملی ملت ایران را خدشه‌دار کردند و غیر از این چیزی به دست نیامد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد:‌ تأسف‌بارتر فقدان پاسخگویی به گستاخی‌های مکرر مقامات آمریکایی و مزدوران منطقه‌ای آمریکا یعنی رژیم‌های فاسد آل‌سعود و آل‌خلیفه پس از توافق و اجرای برجام بود.

لطفی تصریح کرد:‌اگر مسئولان ضمن ادامه مذاکرات با طرف‌های غربی به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست مقاومتی عمل می‌کردند و روند اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی تحقق پیدا می‌کرد،‌ قطعا رژیم آمریکا و متحدان غربی آنها در مقابل ایران سر تعظیم فرود می‌آوردند و امروز شاهد بدقولی و برخوردهای گستاخانه آنها نبودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت:‌ همچنین دستاوردهای هسته‌ای که نتیجه زحمات چندین ساله دانشمندان متعهد ایران اسلامی است را به باد فنا نمی‌دادیم. در حال حاضر نه تنها تحریم‌ها لغو نشده و نه تنها در وضع معیشت مردم تغییری مشاهده نشده است، بلکه دشمنان با بهانه‌‌تراشی و دور زدن برجام و عقب‌نشینی در صدد فشارهای بیشتر در سایه تحریم‌های وسیع‌تر هستند.

وی ادامه داد:‌ از همه تأسف‌بارتر سخنان متناقض مسئولان و توجیه نقض برجام توسط آمریکایی‌ها است. با گذشت دو سال و نیم از عمر دولت، مذاکره آمریکا چه دستاوردی برای نظام و ملت ایران داشته است که هنوز حضرات حاضر نیستند این شکست خسارت‌بار و جبران‌ناپذیر را پذیرا باشند و از ملت و رهبری عذرخواهی کنند.

روز ملی فناوری هسته‌ای یکی از بزرگ‌ترین روزهای تاریخ انقلاب است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای اشاره کرد و گفت: روز ملی فناوری هسته‌ای یکی از بزرگ‌ترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و صبح پیروزی ملت بزرگ ایران است. دانش هسته‌ای با وجود فشارها و تحریم و تهدید دشمنان کینه‌توز با تلاش بی‌وقفه دانشمندان عزیر کشورمان به دست آمد و به جاست که از همه محققان، کارشناسان و دانشمندان که در تمامی این سال‌ها با تعهد و جدیت در این مسیر تلاش کردند قدردانی شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد:‌ کارشناسان و متخصصانی که شهرت و رفاه در غرب را با خطر ترور معاوضه کردند تا ملت ایران مانند سال‌های پیش از انقلاب دست گدایی به سوی دشمنان خود دراز نکنند بنابر این تکمیل پروژه هسته‌ای کشور عزیز ایران را تبریک عرض می‌کنیم.

لطفی تصریح کرد: اگر بخواهیم در عرصه دیپلماسی در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کنیم باید قدرت بازدارندگی در عرصه نظامی داشته باشیم بنابر این اقتدار دفاعی سبب بازدارندگی علیه هرگونه تهدید است.

تأسیس بنیاد مسکن برکات فراوانی برای نظام و ملت داشته است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به ۲۱ فروردین سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ به فرمان امام راحل و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۵۸ اشاره کرد و گفت:‌ اصولاً نهادها و سازمان‌هایی که با فرمان امام راحل تأسیس شده‌اند چون بر مبنای تقوا بود، برکات فراوانی برای نظام و ملت در بر داشته‌اند.

وی ادامه داد:‌ از جمله نهادهای مهم و ارزشمند و تاثیرگذار از بدو انقلاب، بنیاد مسکن و افتتاح شماره حساب ۱۰۰ امام است که در زمینه ساختن مسکن برای قشرهای کم‌درآمد و فاقد مسکن گام‌های بلندی برداشته است البته بنیاد مسکن در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله سال گذشته آبدانان و سیل چند ماه گذشته در ایلام حضور فعال داشته و در ساختن و بازسازی مناطق زلزله‌زده آبدانان و مورموری پرونده درخشانی دارد.

ارسال نظرات