خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) قم:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع) قم گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله شهیدان احمدی روشن، مسعود علی محمدی ، مجیدی شهریاری و برخی دیگر نمونه‌ای از این توطئه‌ها و اقدامات بوده است؛ این شهدا با خون خود عزت و اقتدار را برای جمهوری اسلامی رقم زدند.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۸۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در قم، با اشاره به اینکه 20 فروردین‌ماه با نام روز ملی «فناوری هسته‌ای» نام گذاری شده است، اظهار کرد: بر اساس احادیث امام علی(ع) دانایی، توانایی است که هر کس به آن برسد به استفاده از آن پیروز می‌شود و هر کس به آن نرسد، مغلوب می‌شود.

وی با بیان جمله‌ای از رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه توسعه علمی و فنی هسته‌ای در ابعاد گوناگون به هیچ وجه نبایستی متوقف شود، اضافه کرد: فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های پیشرفته‌ای است که باعث رشد و تکامل علمی کشور در همه زمینه‌های علمی و صنعتی می‌شود و تعداد محدودی ازکشورها از آن برخوردار هستند که یکی از آنها جمهوری اسلامی ایران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام حسین(ع) سپاه استان قم گفت: در 20 فروردین‌ماه سال 85 که ایران به چرخه کامل تولید سوخت هسته‌ای رسید، روز ملی فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شد و در واقع با این امر «شعار خواستن، توانستن است» تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی در موضوع هسته‌ای توطئه‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده‌اند، مطرح کرد: ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله شهیدان احمدی روشن، مسعود علی محمدی ، مجیدی شهریاری و برخی دیگر نمونه‌ای از این توطئه‌ها و اقدامات بوده است؛ این شهدا با خون خود عزت و اقتدار را برای جمهوری اسلامی رقم زدند.

احمدی با تاکید بر اینکه انرژی هسته‌ای یکی از بهترین و پاک‌ترین انرژی‌هاست یادآور شد: این انرژی در زمینه‌های مختلف از جمله صنعتی، طبی، کشاورزی و تولید برق کاربردهای مطلوبی دارد و هر کشوری که از آن برخوردار باشد جزء کشور های پیشگام در علم و فناوری محسوب می‌شود.

وی در پایان سخنان خود افزود: بیشتر دلیل مخالفت‌ها و بهانه تراشی‌های آمریکا و دیگر کشورهای استکباری در مسیر فناوری هسته‌ای ایران، به بهانه تولید سلاح هسته‌ای و برای جلوگیری از رشد و پیشرفت علمی ایران در زمینه‌های مختلف است در غیر این صورت مسئولان این کشورها به خوبی می‌دانند که به فتوای رهبر انقلاب اسلامی هر گونه تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، حرام است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها