خبرهای داغ:
آیت‌الله سعیدی:

جناح‌های مختلف آمریکا در دشمنی با ایران اتفاق نظر دارند/ لزوم پرهیز از ذره‌ای اعتماد نابه‌جا به غربی‌ها

امام جمعه قم گفت: فلان کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا می‌گوید در نخستین روز تصدی مسئولیت، برجام را ریزریز می‌کند و دیگری از بی‌اعتباری برجام سخن می‌گوید و جناح‌های مخالف در آمریکا در ضدیت با اسلام و جمهوری اسلامی با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۸۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قم برگزار شد با اشاره به اینکه افراد با تقوا در دنیا به فکر دین خود هستند، اظهار کرد: باید خودمان را امانت الهی بدانیم و در حق خودمان نباید ظلم کنیم.

وی با اشاره به اینکه گنهکاران نخستین ستمشان این است که به خودشان به عنوان خلیفه خدا در روی زمین ظلم می‌کنند، اظهار کرد: نعمت هدایت به کسانی اختصاص دارد که با میل و رغبت در پیشگاه الهی حاضر می‌شوند و امیدواریم که خداوند توفیق بهره‌مندی از هدایت‌های خاصه خود را به ما مرحمت کند.

امام جمعه قم از کسانی که در آماده‌سازی مصلای قدس قم تلاش کردند تقدیر کرد و گفت: اجر کسانی که در این زمینه تلاش کردند نزد خداوند محفوظ است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از علل طولانی شدن آماده‌سازی مصلای قدس قم این بود که این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی شیعه باید مصلایی در خور شأن می‌داشت و این مهم با همکاری دولت قبلی و فعلی، استانداران و شهرداران گذشته و فعلی و توجه ائمه جمعه انجام گرفت و امروز آیین بازگشایی همراه با اقامه نخستین جلسه نماز جمعه برگزار شد.

سعیدی تاکید کرد: این مصلی از آغاز در مکانی مباح با رعایت مبانی شرعی ساخته شد و عالمان بسیاری در این محل به اقامه نماز پرداخته‌اند؛ شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله امینی و آیت‌الله استادی و علمای دیگر در این مصلی نماز جمعه را اقامه کرده‌اند و آیت‌الله سیدکاظم حائری، آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی، آیت‌الله خرازی و بزرگان دیگر در نمازهای جمعه این مصلی شرکت داشته‌اند و نفس برگزاری نمازجمعه و شرکت بزرگان دینی در مصلای قدس نشانه صحت و سلامت شرعی این مکان شریف است.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: طبق قانون اساسی تمام قوا و سازمان‌ها مورد تایید رهبری هستند و رهبری تاکید کردند که بدون استثنا از طرح‌هایی که در مسیر منافع مردم مطرح شود حمایت می‌کنند. قوای سه‌گانه و سازمان‌ها برای اینکه خدمت کنند مورد حمایت رهبری هستند و مردم اصل بوده و نظام در خدمت مردم است. مسئولان نظام وقتی آقا هستند که نوکر مردم باشند و مردم نیز حق‌شناس بوده و از مسئولان تقدیر می‌کنند.

امام جمعه قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بی‌اعتمادی به آمریکا خاطرنشان کرد: در مسئله برجام ملاحظه می‌کنید که قراردادها هنوز روی کاغذ بوده و خبر جدی وجود ندارد و آمریکایی‌ها در عمل بدعهدی را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: رهبری در سخنرانی خود در سال 92 و قبل از روی کار آمدن دولت آقای روحانی فرمودند که منعی برای مذاکره ندارند ولی این مذاکرات اثری نخواهد داشت و بدرفتاری آمریکایی‌ها سابقه طولانی داشته است. از تلاش‌های مسئولان تقدیر می‌کنیم ولی ذره‌ای اعتماد نابه‌جا به بیگانگان به معنای آسیب رساندن به ملت است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد: فلان کاندیدای ریاست جمهوری در آمریکا می‌گوید در نخستین روز تصدی مسئولیت، برجام را ریزریز می‌کند و دیگری از بی‌اعتباری برجام سخن می‌گوید و جناح‌های مخالف در آمریکا در ضدیت با اسلام و جمهوری اسلامی با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند.

وی با بیان اینکه دشمنی غربی‌ها با اسلام و مسلمانان در سخنانشان مشخص و واضح است، گفت:‌ ما هرچه به دست آوردیم در سایه مقاومت بوده است و با همین مقاومت شاه مورد حمایت تمام قدرت‌های جهانی را سرنگون کرده، صدام را به خاک سیاه نشاندیم و آمریکای ابرقدرت را در دنیا بی‌اعتبار کردیم. بوش گفته بود ما ناامنی را به وسط ایران می‌کشانیم ولی در وسط جهنمی که آمریکایی‌ها در منطقه ایجاد کرده‌اند امروز امن‌ترین منطقه ایران اسلامی است.

سعیدی افزود: به فضل الهی و با ایمان و مقاومت مردم همانگونه که امام فرمود و مقام معظم رهبری هم بر آن تاکید کردند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وی با تسلیت شهادت امام هادی(ع) گفت: ماه رجب نخستین ماه از ماه‌های حرام است و متاسفانه با توطئه‌های دشمنان مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند؛ اولیای خدا در ماه رجب توشه خود را برای رسیدن به لیالی قدر مهیا می‌کردند.
ارسال نظرات