آیین بزرگداشت و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و خانواده پاسداران، تیپ 21 امام رضا(ع) نیشابور در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۸۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی،‌ در ابتدای این مراسم که با حضور بیش از 600 نفر از خانواده‌های تیپ 21 امام رضا(ع) نیشابور برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی یزدی درباره آداب زیارت به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه امام رضا(ع) از زائران خویش میزبانی و تکریم به عمل می‌آورد، گفت: زائران حضرت رضا(ع) با ورود به این حرم مقدس مهمان امام رضا(ع) به شمار می‌روند و باید از این مهمانی لذت معنوی والایی را کسب کنند.

وی ادامه داد: براى زائرانى که از سر شوق و عشق به بارگاه ملکوتى و قدسى امام رضا(ع) مشرف شده‏اند، فواید گوناگونى وجود دارد؛ این حرم دل‏انگیز که سرشار از معنویت است چنان تأثیری بر جان زائر مى‏گذارد که به مقدار ظرفیتش می‌تواند از آن چشمه جوشان معنویت بنوشد و اندوه نشسته بر جان خود را از بین ببرد.

در ادامه این برنامه نماهنگی با محتوای رشادت‌های مدافعان حرم پخش شد و رضا عرفانیان از مداحان و ذاکران حرم مطهر رضوی به ذکر توسل پرداخت.

این گزارش حاکی است، در این برنامه باشکوه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از اعضای خانواده چهار شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد و لوح تقدیری به‌ رسم یادبود اهدا شد.

در حاشیه این بزرگداشت، حسین قدمگاهی؛ معاون فرهنگی تیپ 21 امام رضا(ع) گفت: امسال برای ششمین سال متوالی خدای متعال توفیق داده است که برنامه‌های فرهنگی تیپ 21 امام رضا(ع) نیشابور در حرم مطهر رضوی آغاز شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه ویژه‌ برنامه‌ای در همین مکان مقدس برای پاسداران تیپ 21 امام رضا(ع) نیشابور برگزار شد و امروز نیز این برنامه ویژه 600 نفر از اعضای خانواده پاسداران تشکیل شد.

معاون فرهنگی تیپ 21 امام رضا(ع) ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و اجرای برنامه‌های متنوع توسط آستان قدس رضوی، اظهار کرد: در ویژه‌برنامه امسال افزون بر زیارت و برگزاری برنامه‌های مذهبی،‌ از خانواده‌های شهدای مدافع حرم سردار شهید محسن قاجاریان؛ فرمانده تیپ 21 امام رضا(ع) نیشابور، پاسدار شهید علی زاده اکبر، پاسدار شهید محمدحسین عزیزآبادی و پاسدار شهید محمدعلی رضایی تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها