کد خبر: ۸۶۵۷۱۷۷
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵

خبرگزاری بسیج: امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نماز جمعه این کلانشهر، با اشاره به درگیری های اخیر منطقه قره باغ، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ در منطقه است و از جنگ قره‌باغ که در کنار مرزهای ایران اتفاق می‌افتد، خوشحال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری افزود: دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی از مناقشه قره‌باغ و از اختلافات دامنه‌دار آن ها سو استفاده کرده و با توجه به شرایط جنگ و درگیری در غرب آسیا، تلاش می‌کنند جنگ را به منطقه قفقاز بکشانند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب که قره‌باغ متعلق به جهان اسلام است و ما به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اشغالگری مخالف است و از جمهوری آذربایجان حمایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ، اظهار داشت: ایران از هرگونه پیشنهاد مسالت‌آمیز برای حل این مناقشه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به پیشنهاد دولت ایران از آتش بس در این منطقه، بیان داشت: ما نمازگزاران تبریز، پشتیبانی خود را از این پیشنهاد و حمایت خود را از مردم مسلمان آذربایجان اعلام می کنیم.

آیت‌الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بدعهدی های امریکا در عمل به برجام، گفت: امریکا به جای اینکه تحریم‌ها را بردارد بر شدت تحریم‌ها می‌افزاید.

وی با بیان اینکه امریکا به دنبال بهانه تراشی است، ادامه داد: طبق گفته مسئولان داخلی پس از گذشت 80 روز از برجام هنوز تحریم‌ها به خصوص در زمینه بانک‌ها رفع نشده، که نشان می دهد اقدامات اخیر آن ها برنامه‌ریزی شده و هدفمند است.

امام جمعه تبریز عدول کشورمان از ارزش‌ها و اهداف انقلاب در برابر غرب، دست برداشتن ایران از جنبش‌های آزادیخواه به خصوص حزب‌الله لبنان و تضعیف صنعت دفاعی ایران و توقف و توسعه تجهیزات موشکی را آرزوها و اهداف غرب درباره ایران برشمرد و اظهار داشت: از نظر رهبر فرزانه انقلاب و ملت ایران هیچکدام از این آرزوها انجام‌شدنی نیست و استکبار این آرزوها را با خود به گور خواهد برد.

وی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، بیان کرد: ماه رجب از قداست ویژه‌ای برخوردار است چراکه در این ماه رحمت‌الهی به سوی بندگان سرازیر می‌شود.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با اشاره به 21 فروردین‌(سالروز شهادت سپهبد علی صیادشیرازی)، خاطرنشان کرد: از خصوصیات بارز شهید صیاد شیرازی ولایت‌مداری وی بود که نقش برجسته ای در جبهه های جنگ ایفا کرد.

ارسال نظرات