امام جمعه اردکان با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای گفت: انرژی هسته ای نماد جهاد و خودباوری ملت بزرگ ایران است .
کد خبر: ۸۶۵۷۱۷۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ای گفت : امروز انرژی هسته ای ، تنها یک موضوع اقتصادی و مادی نیست بلکه نماد جهاد ، استقامت ، پایداری و خودباوری ملت بزرگ ایران است .

وی افزود : ملتی که هیچ کس به او کمک نکرد و درهای دنیا را به روی آنها بستند اما در موضوع هسته ای و غنی سازی اورانیوم به جایی رسید که دارندگان انرژی هسته ای و قدرت های هسته ای را مبهوت کرد .

امام جمعه اردکان گفت : این موفقیت آنقدر برای آنان شگفت آور بود که در ابتدا باور نمی کردند و انکار می کردند که ایرانی ها بتوانند اورانیوم را غنی سازی کنند اما چاره ای جز اقرار به حقیقت نداشتند .

وی اظهار داشت : ما در عرصه های دیگر مانند سلول های بنیادی ، موشک و ماهواره هم به موفقیت های خوبی دست یافته ایم اما دشمنان ما باور نمی کنند .

خطیب جمعه اردکان افزود : ما در انرژی هسته ای باوجود تحریم ها و بسته بودن درهای دنیا توانستیم چنین شگفتی هایی را خلق کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : ملت ایران در موضوع هسته ای ثابت کرد که می تواند روی پای خود بایستد و بدون تزلزل و التماس در برابر ابرقدرت ها و بدون کوتاه آمدن از اصول و بدون زیر پا گذاشتن خطوط قرمز خود به فناوری های روز دست پیدا کند و راه پر افتخار انقلاب را هم ادامه بدهد .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بیستم فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا در سال 59 نیز هست گفت : در این روز حضرت امام خمینی (ره) در پیامی فرمودند که ؛ « ملت شریف مجاهد ما این قطع رابطه را به فال نیک گرفته و از مشکلاتی که در این راه بوجود می آید استقبال می کند . اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است . چنین رابطه ای همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است . ما ذلت را بخاطر اینکه رابطه با یک ابرقدرت داشته باشیم نخواهیم پذیرفت . رابطه داشتن با امثال آمریکا شرافتی ندارد . ما تا آخر ایستاده ایم و با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد . مادامی که آمریکا و اسرائیل اینطورند ما با آنها نمی توانیم زندگی کنیم . »

وی با اشاره به این جملات امام راحل اظهار داشت : اکنون سؤال ما این است که در طول این مدت که از قطع رابطه با آمریکا و همچنین از رحلت حضرت امام (ره) گذشته است آیا آمریکا عوض شده است ؟ آیا خوی استکباری آمریکا و جرم جنایتش ، تکبر و آدم کشی هایش ، حمله به مظلومان و تصرف کشورها و منابع مظلومان ، دخالت در امور کشورهای دیگر ، ترور و حمایت از تروریست ها عوض شده و یا کمتر شده است ؟

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : اگر آمریکا عوض نشده بلکه این خوی درندگی او بیشتر هم شده مطمئناً رابطه ما با آمریکا جز خسارت محض ، هیچ چیز نخواهد بود .

وی با اشاره به تلاش برخی از افراد برای خوب جلوه دادن برقراری رابطه با آمریکا افزود : اگر عده ای بخواهند رابطه ما با آمریکا را توجیه کنند مطمئناً می خواهند ما را فریب بدهند .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : ما برای هیچ چیز دنیوی و مادی حاضر نیستیم که به ذلت تن بدهیم .

وی گفت : ما حاضریم تحریم را تحمل کنیم و حاضریم فشار اقتصادی را بپذیریم اما هرگز حاضر نیستیم که ذلت را بپذیریم و خدای ناکرده به جایی برسیم که مردم و کشور ما در برابر ابرقدرت ها سر تعظیم فرود بیاورند و از اصول و ارزشهای انسانی و اسلامی خود کوتاه بیایند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : هرگز راضی به چنین کاری و چنین ذلتی نخواهیم بود.

وی اظهار داشت : داشتن عزت ، هزینه دارد و ان شاالله که ملت بزرگ ایران این راه پر افتخار را که ثمره خون شهداست را با افتخار طی خواهد کرد و میوه های شیرین آن را خواهد چشید .

امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : بنیاد مسکن جزو اولین نهادهایی بود که پس از پیروزی انقلاب توسط حضرت امام خمینی (ره) به منظور تهیه مسکن برای محرومان جامعه تأسیس گردید .

وی افزود : مقام معظم رهبری هم از بنیاد مسکن حمایت کردند و آن را یکی از برکات ماندگار این انقلاب نامیدند و بر باقی ماندن آن اصرار ورزیدند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولان بنیاد مسکن ، یکی از مشکلات مهم امروز جوانان و محرومان را تهیه مسکن دانست و از کسانی که توانایی دارند خواست که در این راه تلاش کنند .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، تبریک حلول ماه رجب و بیان ویژگی های آن ، تبریک ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) ، تأکید بر لزوم بهره گیری از برکات و فیوضات ماه رجب و لیلة الرغائب و تسلیت شهادت حضرت امام هادی (ع) از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات