امام جمعه هرات گفت: قطع رابطه با آمریکا باعث پیشرفت و تقویت حس خودباوری در ایران شده است.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۶۸
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم،خطیب نماز جمعه این هفته هرات با تبریک ماه مبارک رجب با ذکر حدیثی از معصومین، جوانان و نمازگزاران را به روزه گرفتن و سایر اعمال این ماه سفارش کرد.

«حجت الاسلام جعفری» با سفارش به خواندن نماز لیله الرغائب در این ماه اظهار داشت: ماه رجب ضمیمه آماده شدن بندگان برای ضیافت ماه مبارک رمضان است.

جعفری در خطبه دوم با سفارش به رعایت تقوا الهی به مناسبت های این هفته پرداخت.

وی به ولادت امامان محمد باقر (ع)، امام محمد نقی و امام محمد تقی و همچنین تولد امیرالمومنین امام علی (ع) اشاره کرد.

امام جمعه هرات با روایتی از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) افزود: به گفته این حضرت امامت ما باعث می شود تفرقه و جدایی بین شما نباشد و اطاعت از ما باعث نظم می شود.

حجت الاسلام جعفری گفت: از این روایت می توان چنین نتیجه گرفت که امروزه که به امام زمان (علیه السلام) دسترسی نداریم باید از راویان دین که همان مراجع تقلید هستند تبعیت کنیم.

وی افزود: بنابراین از جمع مراجع تقلید یک نفر که از همه شایسته تر است به عنوان ولی فقیه به جامعه شناخت شده است و آن کسی نیست جز مقام عظمی ولایت حضرت امام خامنه ای و باید با دل و جان از ایشان تبعیت کرد.

جعفری همچنین با تبیین روایاتی در مورد اصل ولایت فقیه،به ویژگی های ولی فقیه اشاره و خاطر نشان کرد: بعضی ها متاسفانه فکر می کنند که اطاعت کردن از سخنان رهبری فقط ارشادی است.

وی با اشاره به گفته امام خمینی (ره) افزود: امروز باید این وظیفه یعنی اطاعت از ولی فقیه به خوبی در جامعه نهادینه و به آن عمل شود.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: وقتی رهبری دستور میدهند واجب است به آن عمل کنیم و ذره ای کوتاهی نکنیم.

وی با اشاره به سالروز قطع رابطه با آمریکا به سخنان مقام معظم رهبری دراین باره اشاره و خاطر نشان کرد: باید امروز جمهوری اسلامی ایران در جهت پیشرفت و سعادت گام بردارد.

حجت الاسلام جعفری در پایان یاد و خاطره شهیدان آوینی و علی صیاد شیرازی را گرامی داشت.

ارسال نظرات