خبرهای داغ:
شاعر انقلابی و روزنامه‌نگار تاریخ معاصر تأکید کرد

ضرورت فراهم‌سازی زمینه لازم برای رشد و تعالی جوانان در عرصه هنر

شاعر انقلابی و روزنامه‌نگار تاریخ معاصر استفاده از ظرفیت سینما را فرصت مناسبی برای حل مشکلات و گرفتاری‌های جامعه دانست و گفت: وقتی فرزندان این جامعه می‌توانند در زمینه های هنر رشد و تعالی یابند باید زمینه‌های لازم را برای آن‌ها فراهم کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۵۴
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، استاد جواد محقق ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر همدان با تأکید بر اینکه یکی از ابزارهای هنر سینما بوده است، بیان کرد: هنر سینما با انبوهی از مخاطب، بالاترین و بهترین تأثیرگذاری را می‌تواند داشته باشد.

وی بابیان اینکه قدرت تأثیرگذاری هنر سینما بر ذهن و رفتار افراد در جامعه مغفول مانده است، اظهار داشت: هنر سینما می‌تواند در اختیار همگان قرار گیرد و ازآنجاکه مستقیم نیست و بیشترین تأثیرگذاری را دارد می‌تواند میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار دهد.

شاعر انقلابی و روزنامه‌نگار تاریخ معاصر بیان داشت: امروزه شاهد هستیم که نوجوانان و جوانان در رفتار و برخورد و حتی نوع پوشش و ظاهر خود از سینما الگو می‌گیرند.

وی بابیان اینکه تا زمانی که نتوانسته‌ایم این ابزار را در اختیار بگیریم و بر آن مسلط شویم نمی‌توانیم از تأثیرگذاری آن استفاده کنیم، گفت: یکی از دلایلی که تئاتر این هنر زنده و پویا، از سینما شکست‌خورده این است که چندین بازیگر یک نمایش را در یک محل ثابت اجرا می‌کنند درحالی‌که تأثیر آن تنها در آن محل است اما یک فیلم سینمایی هزاران بار و در هزاران محل بر افراد بسیاری تأثیرگذار است.

محقق بابیان اینکه تأثیر سینما از تأثیر یک کلاس درس و مدرسه و یک کتاب بیشتر است، گفت: جای این سؤال وجود دارد که جامعه کنونی چقدر از قدرت سینما استفاده کرده که باید گفت این بهره‌مندی خیلی زیاد نیست.

وی استفاده از ظرفیت سینما را فرصت مناسبی برای حل مشکلات و گرفتاری‌های جامعه دانست و بابیان اینکه یکی از دلایل معجزه قرآن معجزه کلامی آن بوده است، افزود : وقتی فرزندان این جامعه می‌توانند در زمینه های هنر رشد و تعالی یابند باید زمینه‌های لازم را برای آن‌ها فراهم کنیم.

شاعر انقلابی و روزنامه‌نگار تاریخ معاصر در ادامه سخنانش با تأکید بر رفتار مناسب با هنرمندان، بیان داشت: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز همواره رفتار قابل‌احترامی با هنرمندان داشتند.

وی بابیان اینکه امروز کاری که با یک فیلم سینمایی می‌توان کرد با درس و کلاس نمی‌توان کرد، گفت: از تأثیرگذار سینما غافل بوده‌ایم و کسانی که از قدرت تأثیرگذاری آن آگاه هستند از این هنر به نفع خود استفاده می‌کنند و این درحالی‌ است که تعداد زیادی فیلم‌ساز در کشور داریم که باید روی آن‌ها کار شود.

انتهای پیام/


ارسال نظرات