بیانیه15دفتر بسیج دانشجویی استان مرکزی در آستانه روز هسته ای
بیانیه 15 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مرکزی در آستانه ی روز ملی فناوری هسته ای و اظهار داشتند جریان وابسته به غرب که تا حدودی توانست در بدنه دولت نیز نفوذ کند
کد خبر: ۸۶۵۷۱۳۶
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ بیانیه 15 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مرکزی در آستانه ی روز ملی فناوری هسته ای صادر کردند

متن این بیانیه به شرح ذیل است
 
 
(این که آمریکایی ها تکرار می کنند که «ما قرارداد با ایران می بندیم، بعد نگاه می کنیم ببینیم اگر به قرارداد عمل کردند تحریم ها را برمی داریم» این حرف، حرف غلط و غیر قابل قبولی است؛ این را ما قبول نداریم. رفع تحریم ها جزو موضوعات مذاکره است، نه نتیجه مذاکرات)
امام خامنه ای(حفظه ا...)
 
در بیانیه 15 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مرکزی در آستانه ی روز ملی فناوری هسته ای  ضمن انتقاد از روند اجرایی شدن برجام بر بی اعتمادی بیش از پیش به آمریکا تاکید کردند: متن بیانیه به شرح زیر است ؛
این روزها در حالی در آستانه روز ملی فناوری هسته ای، تداعی کننده ی عزت و اقتدار ملی در عرصه های دانش بنیان و روز شکوفایی فناوری صلح آمیز هسته ای و تجلی شعار ما می توانیمِ جوانان سرزمین اسلامی قرار گرفته ایم که چندی پیش، قوه عاقله ی نظام مقدس جمهوری اسلامی با صدور نامه و طرح شروط و خطوط قرمز روشنی با برنامه جامع اقدام مشترک یعنی حاصل 2 سال صدارت جریان اعتدال بر کشور موافقت فرمودند. به نظر می رسد اجرای برجام در صورتیکه موارد 9 گانه نامه حضرت آقا مو به مو رعایت شود مطمئناً در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران خواهد بود لکن کارشکنی ها و بدعهدی های طرف مقابل و بخصوص آمریکا تا به این لحظه حاصلی جز خسارت محض برای کشور و مردم نداشته است. لذا ضروری دانستیم چند نکته ای را به عرض مسئولین و مردم مقاوم ایران اسلامی برسانیم:
  1. وحدت موجود میان ارکان مختلف نظام از مردم و نهادهای ارزشی چون سپاه بسیج، ارتش، شورای نگهبان گرفته تا قوای سه گانه و افراد و احزاب همواره مورد هجوم تفرقه افکنانه دشمنان اسلام و انقلاب بوده است لذا اگر نقدی هم مطرح می شود مسئله ای کاملاً درونی و بی ارتباط به دشمنان و بیگانگان می باشد
  2. برآورد مجموعه بسیج دانشجویی استان مرکزی از مسئله مذاکرات هسته ای این است که علی رغم تلاش های مومنانه تیم مذاکره کننده که البته در برخی موارد بیش از حد لازم نرمش به خرج داده اند، طرف مقابل به هیچ عنوان به تعهدات خود پایبند نبوده است.
  3. علت اصلی موافقت نظام و مردم با شروع و ادامه مذاکرات بر طرف شدن مشکلات مالی و معیشتی جامعه بود برای همین به مدت 2 سال جلوی هرگونه انتقاد دلسوزانه نیز گرفته شد و منتقدان این توافق با تازیانه رانده می شدند. دولت محترم و شخص ریاست جمهوری باید به این پرسش پاسخ دهند، چرا علی رغم امتیازات نقد، غیر قابل بازگشت، فرا برجامی و عبور از خطوطِ قرمزِ ترسیمی نظام، مشکلات مردم کماکان ادامه دارد. متاسفانه امروز شاهد توقف توامان چرخ فن آوری هسته ای و اقتصادی مردم هستیم. آقای روحانی باید بداند روزی که حل مشکل آب آشامیدنی مردم را نیز در گرو مذاکره با آمریکا می دانستند و از هیچ گونه توهینی به منتقدین دلسوز دریغ نمی کردند گذشته است، امروز راه بر تمام بهانه ها بسته شده و مردم منتظر مشاهده ثمرات عینی و اقتصادی 2 سال عقب نشینی و لگد مال شدن غرور و عزت خود و تغییر وضع معیشتشان هستند.
  4. متاسفانه جریان وابسته به غرب که تا حدودی توانست در بدنه دولت نیز نفوذ کند، ارتباطات گسترده ای با رسانه های زنجیر پاره کرده برقرار نمود. سر حلقه های این جریانِ نفوذی که بخشی از آن توسط سازمان امنیتی متلاشی شد در طی این 2 سال مشغول دادن آدرس غلط به مردم بودند. عدم اطمینان به وعده ها و نصرت های الهی که بر لسان مبارک رهبر انقلاب ساری و جاری می شد در کنار اطمینان صد در صدی به غرب و نظامات حاکم بر جهان که دیکته شده سه چهار کشور استعمار گر است نتیجه ای جز پشیمانی و تپق زدنها و تناقض گویی های پیاپی در برنامه زنده تلویزیونی ندارد. آقایان از سویی مدعی باز بودن سیستم سوئیفت بانکی هستند(که درست هم می گویند) لکن به دلیل تهدیدهای آمریکا هیچ کشور و بنگاه اقتصادی جرات مبادلات بزرگ و کلان با ایران را ندارد.
  5. متاسفانه تناقض گویی های متعدد و مکررِ اعضای محترم دولت، مردم و نیروهای ارزشی را دچار نگرانی کرده است. چگونه می توان عملکرد آمریکا را هم ناقض برجام دانست و هم ندانست. چگونه می توان مدعی عبور از رکود شد اما تنها 2 روز بعد، چهار نفر از وزرا با ارسال نامه ای به رییس جمهور بر وجود رکود شدید در کشور تاکید کنند. چگونه می توان بیان کرد که ما هیچ توافقی را امضاء نمی‌کنیم مگر آن که در همان روز، تمام تحریم‌ها لغو شود لکن بعد از گذشت قریبِ 3 ماه از روز اجرای برجام(Implementation Day) نه تنها هیچ تحریمی لغو نشود بلکه تحریم های جدیدی نیز وضع گردید.
  6. این سوال باید از کسانی که حرف از اجرای برجام 2 و 3 و... می زنند پرسیده شود که مگر ملت از اجرای برجام1 چه نفعی دیده و وضعیت جیب و معیشت مردم چه تغییری کرده که خواستار اجرای برجام های بعدی باشند. له کردن تولید کننده داخلی زیر چرخ قراردادهای میلیاردی با شرکت هایی چون ایرباس و پژو و رفع معضل بیکاری و ورشکستگی کشورهایی که دستشان تا مرفق به خون جوانان این مرز و بوم آغشته است، درد جان کاهی است که شرح آن را میگذاریم و میگذریم.
حال سوال اساسی این است که اگر رشد و پیشرفت متوازن کشور همراه با عدالت اجتماعی، در گرو اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است چرا مشی و روش دولت بویی از این نظریه بدیع و نو نمی دهد. آیا اساساً مجموعه و تیم اقتصادی دولت که خود از کلان سرمایه داران و تربیت یافتگان سیستم اقتصادی لیبرالیستی هستند جربزه و توان و حتی انگیزه اجرای سیاست های اقتصادی را دارند؟ نتیجه تکیه و مقاوم سازی ساخت درونی نظام و اعتماد به نیروهای مومن و انقلابی در دو عرصه هسته ای و موشکی مقابل چشمان دولت و سایر دستگاه های دخیل در این امر است.
بسیج دانشجویی دانشگاه اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ساوه
بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی
بسیج دانشجویی دانشگاه تفرش
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد نراق
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور اراک
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ساوه
بسیج دانشجویی دانشگاه جراحی زاده ساوه
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد محلات
بسیج دانشجویی دانشگاه مهرگان محلات
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دلیجان
انتهای پیام /
 22.jpg

ارسال نظرات