نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: هنرمند متعهد باید افکار عمومی را تسخیر و به سمت اقتدار ارزشهای اسلامی هدایت كند
کد خبر: ۸۶۵۷۰۹۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرگزتاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته هنر اسلامی برگزار شد حضور در محفل هنرمندان و مشاهده هنرنمایی های آنان را نشاط آور خواند و گفت: شاید هر محفل و جمع دیگری بنا به دلایلی ملال آور و خسته کننده باشد اما محفل هنرمندان همیشه شاداب و پویا است چرا که از درون آن ذوق و طراوات می جوشد و هر کجا که ذوق و طراوت از درون انسان متعهد جوشش داشته باشد، قطعا نشاط و شادابی در پی دارد و این ویژگی برجسته و منحصر به فرد هنر و هنرمند است.

امام جمعه شهرکرد پیوند و درهم آمیخته شدن هنر و انقلاب اسلامی به عنوان دو عرصه وسیع و گسترده را موجب پویایی و طراوت جامعه دانست و تصریح کرد: اقتضاء پیوند میان هنرکه یک عرصه باطراوت و انقلاب اسلامی که یک عرصه گسترده است، باید آن باشد که ما شاهد یک جامعه سراسر نشاط، طراوت و پویایی در اثر هنرنمایی هنرمندان باشیم که تا رسیدن به آن نقطه فاصله است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آن چه که در گذشته انجام شده و آن چه که در آینده در عرصه هنر و ترویج هنر انقلابی انجام می‌شود جای تقدیر است اما دامنه‌ی انقلاب اسلامی بسیار گسترده است و یک عرصه پهناور و حتی می توان گفت بی منتها است که تا رسیدن به آن نقطه فاصله است؛ بنابراین بیش از این‌ها باید نسبت به ترویج و تعمیق هنر نشأت گرفته از اسلامی در جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با طرح این سوال که چرا انقلاب اسلامی یک عرصه بی منتها است گفت: از آن جایی که اسلام و دین الهی بی متها است و هر چه انسان درآن تحقیق و مطالعه کند به عمق آن پی‌نخواهد برد، انقلاب اسلامی نیز از همین اسلام و وحی و دین خدا نشأت گرفته است بنابراین کار و تلاش در این عرصه باید عمیق و گسترده و پهناور باشد.

امام جمعه شهرکرد با یادآوری برخی مطالبات از اصحاب هنر تصریح کرد: اگر گاهی مطالبات و توقعاتی از هنرمندان بیان می‌‌شود این هرگز به معنای نادیده گرفتن آن چه که انجام می شود و زحمات صورت گرفته نیست بلکه به جهت همان عرصه پهناوری است که انقلاب اسلامی دربردارد و رسالت بزرگی که هنرمندان در این عرصه باید انجام بدهند، است.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به تبیین جایگاه و موقعیت کنونی انقلاب و خطرات و تهدیدهای که در کمین انقلاب هستند پرداخت و گفت: هنرمندان متعهد باید در عرصه های مختلف هنری و با بهره گیری از ابزار هنر، تهدیدات و چالش‌های پیش روی انقلاب را به رخ جامعه بکشند و همچنین دستاوردهای، راه حرکت و پویایی انقلاب را نیز نمایان و در مرعا و منظر عموم قرار بدهند

امام جمعه شهرکرد غفلت از بیان دستاوردهای انقلاب و آشکار نکردن تهدیدات پیش روی نظام را موجب استحاله شدن انقلاب دانست و تاکید کرد: استحاله نظام که عبارت است از وارونه کردن و رنگ باختن ارزش‌ها و اهداف اصیل انقلاب که امام و شهدا برای ما به یادگار گذاشتند و در مقابل چیزهای دیگری را که غرب و دشمنان می‌خواهند زیبا جلوه دادن و در مرعا و منظر عموم قرار دادن، خطر بزرگی است که رهبر معظم انقلاب بارها ما را به آن توجه داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: دشمن استحاله را با رنگ‌های تیره و چهره‌ای زشت برای جامعه نمایان نمی‌کند بلکه زیبا و با رنگ و لعاب و نام قابل قبول در منظر مردم قرار می‌دهد و طبعا یک عده افراد غافل نیز این راه را انتخاب می‌کنند و به این وسیله آرام آرام زمینه استحاله شدن نظام فراهم می‌شود

رییس شورای فرهنگ عمومی استان ارتباط نادرست با جهان را یکی از راه های استحاله کردن نظام و از مسائل مهم امروز کشور برشمرد و تاکید کرد: اگر ارتباط با جهان در گفتمان انقلاب اسلامی درست راه خودش را پیدا کند بدون تردید به بقاء انقلاب و استحکام پایه های نظام می انجامد اما اگر این ارتباط به آن شکلی که برخی ها دارند دنبال می کنند، ادامه پیدا کند قطعا به استحاله نظام منجر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که ارتباط با جهان باید به درستی ترسیم شود تصریح کرد: ارتباط با دیگران مسئله‌ای بسیار ضروری و زیبا است و اساسا انسان هم بر اساس همین رابطه آفریده شده است ولی باید مراقب بود که این رابطه چگونه، به چه قیمتی، با چه ابزاری و بر مبنای چه گفتمانی باید شکل بگیرد که اگر انسان یک لحظه از این مسائل غفلت کند به استحاله انقلاب منجر می‌شود.

رییس استانی حوزه های علمیه با تاکید بر این که هدف از بیان این سخنان تضعیف فرد و یا جمع خاصی نیست بلکه تنها و تنها در مقام تبیین واقعیت هستیم افزود: امروز بحث اعتدال مطرح است که اعتدال یک گفتمان بسیار ارزشمند است اما اعتدال معنای حقیقی اش چیست؟ این باید به خوبی برای جامعه ترسیم شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: آیا اعتدال فقط بدین معنا است که یک خط میانه را بگیریم و به واسطه حرکت در این خط میانه بسیاری از دستاوردها و آن چه را که سال های سال برای دست یابی به او تلاش کرده ایم را از دست بدهیم و بعد بگوییم این خط میانه و خط اعتدال است آیا برخی ها اعتدال را این گونه معنا می کنند؟

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که مذاکره و اعتدال مفاهیم پر معنایی هستند که باید خیلی درباره آن ها تأمل شود تصریح کرد: هنرمندان می توانند به وسیله ابزارهای هنر از جمله شعر، قلم ، فیلم ، عکس و دیگر ابزارهای گسترده و وسیع هنری، متعهدانه این مفاهیم را به درستی برای جامعه تببین و ترسیم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از کسانی که منفعلانه با مسئله مذاکره و اعتدال برخورد می کنند تاکید کرد: متاسفانه برخی ها منفعلانه سفره مذاکره و اعتدال می نشینند در حالی که انفعال در قاموس انقلاب هیچ جایگاهی ندارد و در هیچ جای وحی و دین خدا مؤمن حق ندارد منفعلانه و از سر ضعف با دشمن مواجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: وظیفه مومن اقتدار در برابر دشمنان همراه با مذاکره مقتدرانه، اعتدال مقتدرانه ، گفتمان مقتدرانه و نشست و برخواست مقتدرانه است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: انفعال در این عرصه ها، به شدت به روند انقلاب آسیب می زند و ما متأسفانه امروز با این خطر مواجه هستیم و نگران از این که خدایی نخواسته این روند به انقلاب آسیب برساند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر این که هنرمند متعهد نیز از رواج گفتمان‌های همراه با انفعال در جامعه به شدت نگران است گفت: هنرمند متعهد می‌تواند با بهره گیری از ابزار هنر به میدان بیاید و افکار عمومی را تسخیر و به سمت اقتدار ارزشهای اسلامی هدایت كند

ارسال نظرات