خبرهای داغ:
دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق خبر داد:
دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق از احداث سه بند خاکی برای جمع آوری آب‌های سطحی در قسمتی از رودخانه فصلی شاهرود که از میان زمین‌های این منطقه می‌گذرد، خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۸۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
عباس حسین‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود گفت: به دلیل خشکسالی‌ سال‌های اخیر، منطقه شمالشرق عموما با کمبود آب مواجه است که این امر تهدید جدی برای فضای سبز زیبای این منطقه است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم مدیریت آب‌های سطحی به عنوان یکی از راه‌های مصرف بهینه آب، افزود: با این روش می‌توانیم، برداشت آب از ذخایر آب‌های زیرزمینی را کاهش داده و از آب جمع‌آوری شده برای آبیاری فضای سبز منطقه استفاده کنیم.

حسین پور خاطرنشان کرد: جمع آوری آبهای سطحی و ذخیره آنها در بندهای خاکی ایجاد شده، ضمن تقویت سفره‌های آب زیرزمینی باعث رفع آبگرفتگی معابر شهری شده و قطعا رضایت شهروندان ساکن در همسایگی مراکز انتقال نفت شهید سربرزگر را نیز فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به عنایات پروردگار برای حجم بارندگی‌های باران یا برف در زمستان امسال گفت: اجرایی شدن این پروژه مصادق بارز تحقق سفارشات دینی ما برای صرفه جویی در مصرف آب است.

دبیر کمیته بهینه سازی مصرف انرژی منطقه شمالشرق تامین آب مصرفی فضای سبز مرکز منطقه، مدیریت منابع آب، جلوگیري از ورود آب‌های سطحی به شورزارهای کویر، ایجاد یک منبع ذخیره آب قابل اطمینان و در دسترس، تقویت آبخوان وسفره‌های زیر زمینی و... را مهمترین دلایل احداث این بندهای خاکی دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها