رئیس حوزه هنری کمبود اعتبارات را یکی از دغدغه‌های اصلی حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری دانست.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۵۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شیروانی در دیدار با نماینده ولی فقیه استان با اشاره به مطالبات هنرمندان اظهار کرد: شرایط سخت افزاری روز به روز در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه هنر استان در حوزه‌های مختلف داردای مقام برتر کشوری است افزود: با وجود کسی مقام‌های متفاوت کشوری و بین المللی حوزهد هنری استان با مشکل کمبود اعتبارات فرهنگی روبه رو است.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی ویژه برنامه‌های متفاوتی در حال برگزاری است که می‌توان به برگزاری ویژه برنامه یادمان، شب شعر، تجدید میثاق با شهدا و برپایی نمایشگاه هنر تجسمی اشاره کرد.

شیروانی با بیان اینکه هنر نوعی تعهد و بینش است گفت: محصولی که از روی تفنن و رفع و رجوع روزانه باشد هنر محسوب نمی‌شود چرا که باید برای هنر و هنرمند ارزش بیشتری قائل شد.

وی با اشاره به اندیشه شهید آوینی و بیان اینکه اندیشه‌های این شهید از دل اسلام ناب بیرون آمده است بیان کرد: شهید آوینی معتقد بود که باید قالب هنر را ازغرب نیز گرفت اما آن را براساس اعتقادات و عقاید خود تغییر محتوا داد و از آن استفاده کرد و همچنین این شهید بزرگوار تاکید بر آن داشت که این امر نباید موجب شود که تولید هنر در داخل به تعطیلی کشیده شود.

این مسئول اظهار کرد: هنرهای دستی هنرهای واقعی هستند اما امروزه این هنر ارزشمند کنار زده شده است و متوسل به کپی برداری شده است که باید فکری برای این مهم اندیشیده شود.

ارسال نظرات