حيدر علوي فيلي مدرس دانشگاههاي ايلام: ابزار هنر، مهم ترين عامل براي ترويج و گسترش سبك زندگي اسلامي ايراني است و هنر به عنوان موثرترين و كارآمدترين ابزار در تربيت به كار گرفته مي شود.
کد خبر: ۸۶۵۷۰۳۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حيدر علوي فيلي از اساتيد برجسته دانشگاههاي استان ايلام در تدريس مباني فقه و حقوق اسلامي است كه سابقه دو دهه خدمت صادقانه در آموزش و پرورش و دانشگاههاي ، آزاد ، علوم پزشكي و پيام نور را در كارنامه فرهنگي خود را دارد كه به بهانه سالروز شهادت شهيد آويني ، هفته هنر انقلاب اسلامي و روز بسيج هنرمندان با ايشان به گفتگو پرداختيم.

وي هنرمندان بسيجي و ارزشي را هنرمنداني سالم و بدور از حاشيه قلمداد كرد و عنوان كرد: اين قشر از جامعه نقش بسزايي در ريشه كني معضلات و آسيب هايي كه جامعه و جوانان با آن روبرو هستند را ايفا مي كنند.

اين مسئول در پاسخ به سوال تاثير بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامي و نقش هنرمندان بسيجي و ارزشي در تراز انقلاب در تغيير موازنه هاي فرهنگي و هنري عنوان كرد: هنر ارزشي ،لازمه يك جامعه است و با زبان هنر ، مي توان به مردم اميد به زندگي و هدف داد و زندگي را هدفمند نمود.

علوي فيلي ادامه داد: همانطوريكه انقلاب اسلامي و به تبع آن دفاع مقدس به هنر وجهه مردمي و مسئولانه بخشيد و بستري مناسب براي رشد هنرمندان متعهد كشور ايجاد كرد انصافاً هنرمندان بسيجي و ارزشي از جمله سيد شهيدان اهل قلم شهيد آويني هم خدمات قابل توجهي را در تغيير موازنه هاي فرهنگي و هنري ادبي كشور ايجاد نمودند.

مدرس مباني فقه و حقوق اسلامي استان ايلام اذهان داشت :ابزار هنر ، مهم ترين عامل براي ترويج و گسترش سبك زندگي اسلامي ايراني است و هنر به عنوان موثرترين و كارآمدترين ابزار در تربيت به كار گرفته مي شود تا پيام انسان ساز مكتب الهي را در قالبي زيبا و جذاب به تشنگان وادي هدايت تقديم كند.

وي با بيان اينكه هنر نيرومندترين وسيله ارشاد و تبليغ و بُرنده ترين سلاح براي مبارزه با شرك ، نفاق و فساد اخلاقي است تصريح كرد:تقويت پايه هاي اعتقادي افراد براي مقابله با تهاجم دشمن ضروري است ،بنابراين هنرمندان بايد با خلق آثار ماندگار و تاثيرگذار نقش خود را در نهادينه كردن ،سبك زندگي اسلامي ايراني در جامعه ايفا نمايند.

علوي فيلي در خصوص نقش هنرمندان در تحقق شعار سال مقام معظم رهبري(اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل) عنوان كرد :هنربراي رشد ، تعالي و پيشرفت جامعه بسيار موثر است و بدون شك ، حل مسائل با زبان هنر تاثيرگذاري بيشتري دارد و نقش هنر اين است كه موضوعات مختلف ، در قالب هنر و در كوتاه ترين بيان ، بيشترين تاثيرگذاري را بر مخاطب وارد نمايند و براي تحقق شعار سال مقام معظم رهبري بايد دست به كار شوند و وظيفه همگاني است اما در اين ميان نقش هنرمندان و رسالت آنان سنگين ترو خطيرتر است.

وي در پايان اظهارات خود عنوان كرد: شهيد سيد مرتضي آويني يكي از هنرمنداني بود كه هنرمندانه وارد ميدان شد و هنرمندانه روحيه حماسي ، جهادي و بسيجي را در ميان ملت ايران پايدار و به جهان صادر كرد.

ارسال نظرات