امام جمعه میامی اعتکاف را اردوی موقتی برای خودسازی انسان دانست و گفت: اعتکاف در واقع یک نوع پالایش روح است که طی آن انسان پله های رشد و معنویت را طی و انسان را به سمت خداپرستی، پاکی و اخلاق نیکو دعوت می کند.
کد خبر: ۸۶۵۶۹۷۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی،حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور، در نخستین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی میامی در سال ۹۵ به میزبانی دفتر خود، اعتکاف را یکی از سنت های حسنه دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سنت حسنه اعتکاف رنگ و بوی بهتری گرفت و اکنون نیز مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است همچنین ائمه اطهار(ع) در روایات متعددی بر اهمیت اعتکاف و انجام اعمال آن بویژه روزه گرفتن، شب زنده داری و انجام عمل «امّ داود» تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه اعتکاف اردوی موقتی برای خودسازی انسان است، افزود: معتکفان به دور از مشغله های دنیوی برای تزکیه روح و نفس خود تلاش می کنند و از این منظر، اعتکاف در واقع یک نوع پالایش روح است که طی آن انسان پله های رشد و معنویت را طی و انسان را به سمت خداپرستی، پاکی و اخلاق نیکو دعوت می کند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال جلوگیری کردن از حضور مردم به ویژه جوانان در عرصه های فرهنگی و مذهبی هستند، ابراز داشت: امروزه آسیب های فرهنگی جوانان جامعه را بیشتر از سایر اقشار در بر می گیرد لذا حضور گسترده جوانان در این اردوی کوتاه مدت با تقویت اخلاص و معنویت آنان همراه می شود.

۱۶مسجد میامی میزبان اعتکاف

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی میامی نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه های مصوبه این جلسه برای ایام اعتکاف از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، گفت: برگزاری مسابقه کتبی قرآن و نهج البلاغه، دعوت از هنرمندان برای حضور گسترده در برنامه معنوی اعتکاف و تجلیل از خادمان اعتکاف از مهمترین برنامه های اعتکاف ۹۵خواهد بود که برگزار می شود.

عسگر خدایی حضور ۸۹۷ نفر از اهالی میامی در اعتکاف گذشته را نمایش اقتدار معنوی جوانان دانست و تاکید کرد: انعکاس اخبار این برنامه معنوی در رسانه ها می تواند در تقویت اندیشه های دینی و خنثی کردن نقشه های دشمنان در جنگ نرم تاثیرگذار باشد از سوی دیگر برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ۱۶ مسجد سطح میامی می تواند در خنثی سازی توطئه های فرهنگی دشمنان موثر باشد.

وی درباره سایر برنامه های پیش بینی شده برای اعتکاف۹۵ در میامی هم، افزود: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، طرح تلاوت نور، ختم قرآن کریم در گروه های پنج نفره، تصحیح قرائت نماز، توزیع بروشور اعتکاف و انجام اعمال مربوطه از مهمترین برنامه های مراسم معنوی اعتکاف در مساجد خواهد بود.

درادامه رضا مهدیان،سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی از برگزاری برنامه های فرهنگی وقرآنی دراین ایام خبرداد.

وی افزود:مسابقات قرآن،نهج البلاغه،تواشیح و...از برنامه های مهم ایام اعتکاف درشهرستان میامی میباشد.

مهدیان تصریح کرد:١٣کانون فرهنگی وهنری درسطح شهرستان ا»اده اجرای برنامه های اعتکاف درکنار مساجد می باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها