مراسم بزرگداشت هفته زن با هدف گراميداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور بيش از2000 نفر از خواهران بسيجي در محل سالن ورزشي شهيد مطهري شهر فريمان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۸۷۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در اين مراسم فرمانده و مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه فريمان سپاه، امام جمعه و فرماندار شهرستان و جمعي از رؤسا و مديران ادارات و نهادها و نماينده منتخب شهر فريمان در مجلس شوراي اسلامي  نيز حضور داشتند.

 دكتر جنابي، مشاور خانواده و استاد دانشگاه در خصوص مقام والاي حضرت زهرا(س) و سبك زندگي ايشان سخنراني نمود.

وی بيان داشت: ما با دو نوع زندگی مواجه هستيم، زندگی ایستا و زندگي جنبشي وکه زندگی ایستا مردود و غیر قابل قبول و زندگي جنبشي نيز داراي دو مدل نزولي و صعودي است.

اين استاد دانشگاه در ادامه به مثبت بودن زندگي صعودي اشاره كرد و پيشرفت همراه با ايمان و استفاده سالم و مناسب از ابزارهاي فضاي مجازي را از ويژگي هاي آن برشمرد.

وي در پايان نكاتي در راستاي تحكيم هرچه بهتر زندگي و جلوگيري از فروپاشي خانواده با تأسي به سبك زندگي حضرت زهرا(س) براي حاضرين بيان نمود و دوست داشتن حضرت زهرا(س) را به معناي الگوپذيري از زندگي آن حضرت در تمامي ابعاد زندگي دانست.

در اين مراسم سرهنگ دوم پاسدار حسين شمس، فرمانده سپاه فريمان  نيز در سخناني كوتاه ضمن تبريك سال نو  و ميلاد حضرت زهرا(س) و امام خميني (ره) به نوعي سال جديد را سال فاطميخواند و بر الگو پذيري خواهران از زندگي حضرت زهرا(س) در تمامي ابعاد بخصوص ولايت مداري، بصيرت افزايي،كمك به شكوفايي اقتصاد و بهره گیری از نیروهای بومی در اشتغال زایی و تحقق شعار سال تأكيد نمود.

يادآور مي شود در اين مراسم حجت الاسلام طباطبايي، امام جمعه شهرستان فريمان نيز به ايراد سخنراني پرداخت و با آرزوي توفيق براي مسئولين نظام در راستاي خدمت بهتر به مردم در سال جديد،  وجود مبارك حضرت زهرا(س) را يك پديدة نادر در عالم آفرينش دانست و عنايت ويژه خداوند متعال و تلاش آن حضرت در مدت عمر كوتاه را از عوامل نادر بودن آن بزرگوار خواند.

حجت الاسلام طباطبايي ايثارگري، وقت گذاشتن براي امور مردم، مديريت موفق در خانواده، ولايت پذيري و بصيرت و دفاع از ولايت، عبادت، تبعيت از همسر و كمك نمودن به همسر در بندگي و اطاعت ازخدا و تربيت خوب و شايسته فرزندان را از ويژگيهاي شاخص حضرت فاطمه(س) بيان نمود.

امام جمعه فريمان در پايان با بيان اينكه تلاش هاي حضرت زهرا(س) براي همه ما درس است، ايشان را الگويي براي همه مخلوقات عالم و حتي فرشتگان دانست و  سبك زندگي ايشان را در سالم شدن جامعه و كم شدن ناهنجاري هاي اجتماعي و ايجاد مسئوليت پذيري بسيار مؤثر بيان كرد.

در ادامه اين مراسم برنامه های متنوع شامل، مولودي خوانی، قرعه كشي کمک هزینه سفر به کربلا به پنج نفر از حضار، اهداء لوح تقدیر و تجلیل از 12 نفر خواهران بسيجي حافظ قرآن كريم و تجليل از مادر شهيدان عالي مقدم بدليل تقبل هزينه بازسازي يك متر مربع از صحن حضرت فاطمه(س) درحرم امام علي(ع) با اهداء لوح توسط مسئولين شهرستان، برگزار شد.

شايان ذكر است برپایی نمایشگاه توانمندیهای خواهران بسیجی با محوریت اقتصاد مقاومتی، عفاف و حجاب نيز از ديگر برنامه هاي اجرايي اين همايش بود كه با استقبال حاضرين مواجه گرديد.

همچنين خواهران بسيجي شركت كننده از نمايشگاه ياس نبوي و افزايش جمعيت در مدت برگزاري جشن بازديد نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها