خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: جشن ميلاد کوثر در کلیبر با حضور مسئولان و بانوان بسیجی این شهرستان درهتل آراز این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۹۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، یکی از اساتید دانشگاه های تبریز در این آیین، حضرت زهرا(س) را به عنوان اسوه تمامي زنان عالمدر همه جهات از همسرداری گرفته تا تربیت فرزند و حضوردر اجتماع معرفي كرد.

میکائیل جمالپور با اشاره به این سخن پیغمبر بزرگ اسلام در باب ارزش و منزلت مقام زن و مادر که می فرمایند؛ «بهشت زیر پای مادران است» افزود: مردان بزرگ یا به تعبیر واضح تر شهدای ما در دامان زنان این مرز و بوم رشد یافته و به خیل عظیم عاشورائیان پیوسته اند پس اندکی تامل در زندگی حضرت فاطمه (س) ما را به بسیاری از حقایق هستی در باب خلقت زن رهنمون خواهد کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: جوانان امروزی نباید از دست و صورت مادران بلکه باید زیر پای مادران خود را که بهشت وعده داده شده در آنجاست، ببوسند.

جمالپور ادامه داد: زنان و مادران جامعه اسلامی برای رشد و بالندگی فرزندان خود هرگونه سختی و فشار زندگی را تحمل می کنند تا بلکه فرزندی صالح و شایسته تحویل جامعه بدهند و مادران جامعه ما باید بدانند كه سختی و فشار در زندگي از ائمه(ع) به ما ارث رسيده بنابراین براي رسيدن به كمال بايد سختي ها را براي رضاي خدا تحمل كنيم و بدانيم كه گل زماني زيبا است كه تحمل فشار بيرون آمدن از خاك را تجربه كرده كه به يك چيز دلپسند تبديل شده باشد.

وی همچنين به مادران شهدا و ايثارگر اشاره و بیان کرد: مادران شهدای ما درست همان راهی را رفته اند كه حضرت فاطمه(س) در پیش گرفته بود آنان در فراق عزیزان خود سختي هايي را تحمل كردند تا امروزه ما بتوانيم چنين مراسم هاي باشكوهي را در امنيت كامل برگزار کنیم.

ارسال نظرات