در سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در مازندران بیان شد
حجه الاسلام پناهیان هرزگی را عامل ضعف جوانان دانست و افزود: قدرت روحی شهدا این است که از مرگ نهراسیدند و هر کس درباره این موضوعات بیندیشند شیفته این اقتدار می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۶۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰




خبرگزاری بسیج مازندران، یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مادران شهدا زنانی اندوهگین نیستند و تصور جامعه از مادران شهدا نباید فقط مادران غمدیده باشد، گفت: مادران شهدا قهرمانان ملی هستند و از زندگی لذتی برده‌اند که هیچ مادری به اندازه این مادران شهدا احساس خوشبختی و لذت ندارند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان امروز 18 فروردین ماه در جشنواره اسوه‌های صبر و استقامت که به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در سالن الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: بانوان در یک جامعه نقش هدایت کننده داشته و می‌توانند جامعه و اطرافیان را به سمت علاقه‌مندی‌های خودشان سوق دهند.

وی با اشاره به اینکه معنویت حقیقی و کاذب در طول تاریخ وجود داشته است، افزود: مهمترین ملاک دین حقیقی از دین کاذب رفتار و خلق مدعیان دینی و داشتن قدرت و ایمان است.

این استاد حوزه و دانشگاه موضوع انتقال فرهنگ را از کارکردهای بانوان در جامعه دانست و گفت: دشمن به دنبال هرزگی جوانان است و می‌خواهد برخی از شئونات و ارزش‌های اسلامی که موجب لذت مادی و معنوی می شود را با ترویج مفاسد اخلاقی کمرنگ و حذف کند.

وی با توصیه به اینکه افراد باید تلاش کنند در زندگی از افراط و تفریط پرهیز کنند، افزود: دین دنبال این است که افراد به جایی برسند که خود حکیم و با اقتدار شوند.

پناهیان با بیان اینکه مادران شهدا در تربیت فرزندان قوی موفق بودند، اظهار کرد: بسیاری از طلاق‌ها ناشی از ضعف قدرت مرد است و تربیت دینی این است که ما فرزندان را مانند کوهی استوار تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در ادبیات دینی داشتن تواضع، مهربان بودن بدون اقتدار نشانه تربیت خوب نیست و در دین کرنشی که از ناحیه ضعف باشد ارزشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهدای ما قبل از مظلومیت سرشار از قدرت بودند، افزود: هنرمندان برای شهدا محصولاتی تولید کنند که سرشار از قدرت باشد و این اقتدار و روح بلند شهدا را به نمایش بگذارد.

پناهیان با بیان اینکه باید در سریال‌های تلویزیونی عامل جاذبه مردان را قدرت قرار دهید نه شهوت، گفت: صدا و سیما با مادران شهدا مصاحبه کنند و اینکه شهدا حقیرانه بزرگ نشدند تا حقارت را بپذیرند، مستندات تهیه کنند.

وی هرزگی را عامل ضعف جوانان دانست و افزود: قدرت روحی شهدا این است که از مرگ نهراسیدند و هر کس درباره این موضوعات بیندیشند شیفته این اقتدار می‌شوند. شهدا نشاط آفرین و مظهر اقتدار هستند و ملتی که چنین سرمایه‌هایی دارد در برابر دشمنان سر فرود نخواهد آورد.

وی با بیان اینکه کشور ایران در نهایت اقتدار حتی به یک روستای همجوار خود حمله نکرد، افزود: ما در نهایت اقتدار مهربان‌ترین و بزرگوارترین کشورها هستیم تا جایی که کشوری که از لحاظ جغرافیایی به سختی می توان آن را در جغرافیای کره زمین پیدا کرد برای این کشور عرض اندام می کند.

پناهیان با بیان اینکه ما از دینداری انتظار قدرتمندی داریم، افزود: فرزندانتان را برای کسب اقتدار درس خوان کنید.

پناهیان گفت: یک مادر شهید احساس غرور بالاتر و ویژه‌تر دارند و نباید فقط از اندوه مادر شهید سخن گفت باید از شکوهی که در دل مادران شهید نقش بسته است نیز حرف زد.

در این مراسم از مادران شهدای مازندران تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها