خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ارائه سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به ویژه در حوزه زنان و خانواده از اهداف جشنواره " اسوه های صبر و مقاومت" است.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۵۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، علی قاسمی صبح امروز در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با تبریک سال جدید در جمع مسئولان، همسران، مادران و دختران شهدا و ایثارگران سراسر استان اظهارداشت: امروز جشنواره تجلیل از " اسوه‌های صبر و مقاومت" به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: جریان سازی فرهنگی - اجتماعی در راستای ترویج ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس از اهداف کلی برگزاری این جشنواره می باشد.

وی افزود: تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند زنان مجاهد و آزاده با محوریت همسران رزمندگان، شهدا، جانبازان، تبیین نقش مادرانه همسران ایثارگران و شهدا و تاسی از ایشان به الگوی فاطمی(س) و زینبی(س) و زمینه سازی جریان فرهنگی و ارزشی متعالی دفاع مقدس از دیگر اهداف جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت است.

قاسمی با بیان اینکه در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از 75 نفر از مادران‌‌، همسران، خواهران و دختران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان تجلیل و تقدیرمی شود، عنوان کرد: جریان سازی فرهنگی به منظور پرورش روحيه تکریم ایثارگران در جامعه و بویژه نسل جدید است.

وی هدف این برنامه را تقويت ايمان، معرفت ديني و ترويج فرهنگ دفاع مقدس بویژه در حوزه زنان و خانواده، انسجام بخشی فعالیت های حوزه زنان و دفاع مقدس در دستگاهها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی دانست .

قاسمی تاکید کرد: تلاش برای ایجاد زمینه های حضور و مشارکت زنان و خانواده ها در ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی منطبق بر دوران دفاع مقدس و فعال سازی ظرفیت های مردمی در زمینه الگوهای فرهنگی دینی و ترویج فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به ویژه در حوزه زنان و خانواده از دیگر اهداف این جشنواره می باشد.

وی با تاکید بر اینکه زنان در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در پشتیبانی از رزمندگان برعهده داشتند، عنوان کرد: در موضوع خانواده در دفاع مقدس کم کاری شده است در حالی که برخی از خانواده‌ها چندین شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند و در نهایت صبر و مقاومت بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در کل کشور حدود 7 هزار شهید زن هستند که در جریان بمباران هادر مدارس، بیمارستانها، خیابانها و یا در کمک به رزمندگان به شهادت رسیدند، گفت: همچنین 4 هزار و 600 جانباز زن و پنج آزاده زن در کشور هستند.

انتهای پیام/ 16165

ارسال نظرات
پر بیننده ها