خبرهای داغ:
امام جمعه بیرجند گفت: جامعه ای که با یک تهدید، تحت سلطه دشمن قرار گرفت نمی تواند یک جامعه اسلامی و قرآنی باشد. جامعه اسلامی عزتمند، مستقل و نفوذ ناپذیر است.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۵۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین علی رضایی صبح امروز در جشنواره " اسوه های صبر و مقاومت" در جمع مادران، همسران و دختران شهدا و ایثارگر و مسئولین استان اظهارداشت: تقدیر از مادران، همسران و دختران شهدا نشانه این است که هنوز راه شهدا و ایثارگران ادامه دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز سراسر دنیای پر از اضطراب و بدون امنیت است ولی کشور جمهوری اسلامی ایران در امنیت کامل بسر می برد، گفت: این امنیت به برکت ایثارگری و جانفشانی رزمندگان و شهدا دیروز و امروز این انقلاب است.

وی با بیان اینکه جوانان این کشور تصمیم گرفتند برای این انقلاب جان خویش را فدا کنند، افزود: شهادت ابدی شدن است و کسانی که در راه خدا به شهادت می رسند تمام وجود خود را برای امنیت، استقلال، آزادی و معنویت می دهد.

رضایی ادامه داد: کسانی که در راه خدا کشته می شوند؛ به آیات خدا توجه دارند، در این مسیر حرکت می کنند و در راه خدا و برای رضای خدا به شهادت می رسند.

وی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی یک جامعه نفوذ ناپذیر است، متذکر شد: عزت در در جامعه از اذن خدا، رسول خدا ، اهل بیت و مومنین حاصل می شود و باید جامعه اسلامی، مستقل و نفوذ ناپذیر از دشمن باشد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعه ای که دشمن آن را تهدید کرد و با یک تهدید تحت سلطه دشمن قرار گرفت نمی تواند یک جامعه اسلامی و قرآنی باشد، گفت: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همین موعظه، درس هم بود ولی ما عزت مند نبودیم که امام خمینی(ره) با آن روح بزرگ خود توانست ایران وایرانی را عزیز کند.

وی با اشاره به اینکه ما شهید، جانباز بی دست و پا و اعصاب و روان دادیم که عزتمند زندگی کنیم ، افزود: اینها عزتمند اند .

رضایی با اشاره به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی جامعه متذکر شد: اگر کسانی در جامعه اسلامی از پرخوری بترکند و کسانی از فقر و نداری حتی به نان شبشان محتاج باشند این برای ما عزت مند نخواهد بود.

امام جمعه بیرجند گفت: جامعه اسلامی جامعه ای سر زنده است و به دنبال عدالت و خط خدا است. عدالت را که خدا از آسمان نمی آورد بلکه مردم هستند که باید به دنبال آن باشند.

وی خطاب به حضار گفت: ای یاران شهدا حرکت کنید و زمینه را برای عدل مطلق آماده کنید زیرا ما باید جای پای امام زمان (عج) را آماده کنیم.

وی تاکید کرد: شهدا و امام حسین(ع) نیازی به گریه کردن ندارند، آنها از ما می خواهند آنچه که برای آن به شهادت رسیده اند در جامعه گسترش دهیم.

انتهای پیام/ 16165

ارسال نظرات
پر بیننده ها