مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان صنایع دستی چهارمحال و بختیاری را نمونه اقتصاد مقاومتی و اقدام عملی دانست.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۴۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛بهمن عسگری در گفت‌گو با خبرنگار ما به منسجم نبودن مراکز خرید صنایع دستی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راههای منسجم کردن این مراکز، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان بود که 33 نمایشگاه در ایام نوروز در نقاط مختلف افتتاح شد و بزرگترین این نمایشگاهها در شهرکرد با 42 غرفه به ارائه خدمت به مسافران و گردشگران پرداخت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی استان در ایام نوروز بیش از 5 میلیارد ریال فروش داشته است،‌ بیان کرد: صنایع دستی یکی از نمونه‌های بارز اقتصاد مقاومتی است چرا که با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع داخلی استان صنایع و وسایلی ساخته می‌شود که هم نوعی درآمدزایی برای استان به همراه دارد و هم آنکه هیچ‌گونه وجهی برای خرید مواد اولیه از استان خارج نمی‌شود و نرخ بیکاری را در استان کاهش داده است.

عسگری با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی فعالیتهای قابل توجهی انجام گرفته است گفت: در شهرکرد فروشگاه صنایع دستی افتتاح شده است که به صورت ضمانت صنایع دستی را از تولیدکنندگان خریداری میکند.

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خرید ضمانتی صنایع دستی را راهی برای احیای این مهم دانست و افزود: با احیای صنایع دستی، اقتصاد مقاومتی و اقدام عملی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی با وجود اینکه به سرمایهگذاری اندکی نیاز دارد میتواند با کمترین سرمایه شغل ایجاد کند که این امر به بحث کاهش نرخ بیکاری کمک ویژه ای خواهد کرد.

ارسال نظرات