خبرهای داغ:
جانشین راهبری سپاه استان قزوین:

با استفاده از توان داخلی به پیشرفت‌های بسیار بالایی خواهیم رسید

جانشین راهبری سپاه استان قزوین اظهار کرد: می توان با استفاده از امکانات داخلی و خیل عظیم فارق التحصیلان و دانش آموختگان پیشرفت های بزرگی را شکل داد.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۳۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

سرهنگ عباس برزگر جانشین راهبردی سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون شعار سال و مسائل مطرح این موضوع عنوان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار قابل اهمیت است چرا که رهبری آن را به تمام دستگاه ها مصوبه کرده‌اند و این دستورات معمولا امتحان شده و کاملا عملیاتی هستند.

وی ادامه داد: مصداق این دستورات را می توانیم در ساز و برگ نظامی کشور مشاهده کنیم چرا که این ارگان ها مستقیما تحت فرماندهی و نظارت معظم له هستند.

برزگر توضیح داد: شاخه نظامی با همه پیچیدگی و اهمیتش امروز در ایران بدون کمک کشور و یا قدرت دیگری به بار نشسته است و حتی تانک ها و هواپیما های نظامی و موشک‌های متعددی در ایران ساخته شده که ایران را به یکی از قدرت های نظامی منطقه و جهان مبدل کرده است.

این مسئول متذکر شد: ما می توانیم با به کار گیری صحیح نیرو های انسانی و منابع خود در هر زمینه ای خود کفا شویم و همه اینها تنها نیاز به مدیریت صحیح و تلاش جهادی دارد.

جانشین راهبردی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین یادآورشد: وقتی می توانیم موشک های بالستیکی بسازیم که تا برد 2000 کیلومتر را می تواند به صورت نقطه ای مورد هدف قرار دهد آیا به راستی نمی‌توانیم جو و گندم خود را تامین کنیم؟

وی تصریح کرد: پیشرفت های ما در زمینه های علمی نیز بسیار قابل توجه بوده تنها در استان قزوین علاوه بر بنیاد نخبگان بسیج دو پارک علم و فناوری داریم که بسیار حائز اهمیت و دارای پیام‌های گوناگونی می باشد.

برزگر با یادآور شدن امکانات و پشت کار قرار گاه خاتم الانبیا سپاه در سامان دهی به طرح های بزرگ سازه های شهری عنوان کرد: توان و اقدامات قرار گاه خاتم الانبیا نشان می دهد که تنها با تلاش می‌توان با بهره وری از دانش داخلی به بهترین ها دست یافت، می توان با استفاده از  امکانات داخلی و خیل عظیم فارق التحصیلان و دانش آموختگان پیشرفت های بزرگی را شکل داد.

وی افزود: در داخل مرز های ایران شرایط ویژه جوی سبب شده است که همواره تمام فصول در کشور در جریان باشد و در شهر هایی مانند چابهار شرایط به گونه ای است که می شود صنعت و کشاورزی را به بهترین شکل سامان داد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اگر مسئولین با تمام قوا خود وارد عمل شوند می توانیم  اقدم و عملی که منظور رهبر  می باشد را به عرصه ظهور برسانیم؛ ما 37 سال با وجود تمام مشکلات و سختی ها روی پای خود ایستاده ایم و امروز هم این امکان بیش از گذشته وجود دارد، تدبیر و مدیریت غلط تنها آفت تهدید کننده پیشرفت است.

جانشین راهبردی سپاه حضرت صاحب الامر(عج)قزوین ضمن توضیح تفاوت های ریاضت اقتصادی و اقتصاد مقاوتی اظهار کرد: ریاضت اقتصادی از مردم می‌خواهد که مصرف خود را به حداقل برسانند و یا کلا از مصرف محصولی قطع نظر کنند،خود را به زحمت بیاندازند و به نوعی تحمل مشقت کنند حال آنکه تنها خواسته اقتصاد مقاومتی استفاده از منابع و محصولات داخلی، مدیریت منابع و کمک به پیشرفت است.

برزگر در پایان این گفت وگو با اشاره به مفهوم دو کلمه اقدام و عمل تبیین کرد: در بروکراسی اداری از کلمات متنوعی استفاده می شود مانند رسیدگی و اقدام، در اینجا هم همین طور به نظر می رسد یعنی کلمه اقدام بیشتر برای بروکراسی اداری و عمل برای انجام دادن کامل افعال در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: مسئولین باید در جهت اقدام کامل به وظایف خود در جهت اقتصاد مقاومتی بکوشند و مردم نیز باید برای جامه عمل پوشاندن به پیشرفت تمام تلاش خود را به‌کار ببندند.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها