سومین کتابخانه عمومی مشارکتی مریوان در روستای سردوش این شهرستان افتتاح و راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۲۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان در مراسم افتتاح این کتابخانه که باحضور بخشدار خاوومیر آباد، امام جمعه و اهالی روستای سردوش برگزار شد اظهار داشت: این کتابخانه با عنوان زانیاری در طبقه سوم مسجد روستا راه اندازی شده است.

عدنان یعقوبی گفت: هم اکنون این کتابخانه عمومی مشارکتی با سه هزار و 500 جلد کتاب در موضوعات متنوع از جمله ادبیات، روانشناسی، تاریخ، دین و ... تجهیز شده است.

وی از فعالیت دو کتابخانه مشارکتی در زندان مرکزی مریوان و روستای ینگیجه خبر داد و عنوان کرد: با راه اندازی این کتابخانه تعداد کتابخانه های عمومی مشارکتی شهرستان مریوان به سه باب رسید.

یعقوبی تصریح کرد: روستای سردوش در فاصله 20 کیلومتری مریوان و از توابع بخش خاومیرآباد با 350 خانوار و یک هزار و 502 نفر جمعیت است.

به گفته وی راه اندازی کتابخانه های عمومی مشارکتی با شرایط ویژه ای از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری مردم و سازمان ها صورت می گیرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مریوان اظهار کرد: دهیاری ها و شوراهای اسلامی در روستاها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در شهرها با فراهم کردن ساختمانی با حداقل متراژ 100 متر مربع و تامین امکانات سخت افزاری مورد نیاز می توانند درخواست خود را برای اخذ مجوز کتابخانه مشارکتی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان ارایه کنند.

یعقوبی گفت: پس از ارائه درخواست، کارشناسان این نهاد از مکان مشخص شده بازدید به عمل می آورند و در صورت تایید، درخواست صدور مجوز به نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارسال می شود.

وی افزود: در صورتی که مجوز لازم از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور صادر شود کتابخانه مذکور به عنوان کتابخانه عمومی مشارکتی می تواند فعالیت خود را آغاز کند و منابع مورد نیاز آن از سوی این نهاد تامین می شود.

ارسال نظرات