امام جمعه بابل با اشاره به اینکه باید جلوی فرهنگ باج‌خواهی و باج‌دهی در جامعه گرفته شود، گفت: افرادی که از موقعیت و مقام خود سوء‌استفاده می‌کنند، سعی دارند باج‌خواهی کنند.
کد خبر: ۸۶۵۶۶۶۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳




خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه از رونمایی کتابی درباره آیت‌الله روحانی(ره) خبر داد و اظهار کرد: از سوی موسسه اسناد اسلامی وزارت اطلاعات اسنادی که از این مرحوم در ساواک موجود بود، تدوین و به چاپ رسید و به‌زودی این کتاب رونمایی می‌شود.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه مرحوم روحانی (ره) پرچم‌دار اندیشه امام (ره) بود، تصریح کرد: وی علاقه‌مند اندیشه و باور امام (ره) بود لذا قبل و بعد انقلاب اسلامی در هر منصبی که قرار گرفت در راستای ترویج مردم به سمت انقلاب و اسلام بسیار تلاش کرد.

روحانی با اشاره به اینکه نخستین نماز جمعه در استان توسط مرحوم روحانی خوانده شد، ادامه داد: مرحوم روحانی (ره) با فتوی امام (ره) به عنوان نماینده ولی فقیه در مازندران به مدت 20 سال از سال 57 تا 78 به مردم خدمت کرد.

امام جمعه بابل از برگزاری مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله روحانی (ره) در 23 فروردین خبر داد و یادآور شد: این مراسم در راستای انتقال روحیات و زوایای شخصیتی این عالم ربانی به نسل جدید برگزار می‌شود.

این مسئول سادگی زندگی این روحانی را زبان‌زد عام و خاص برشمرد و اضافه کرد: وی چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب ساده‌زیست بود اما این سادگی سبب نشد بر خانواده خود سخت بگیرد بلکه سعی کرد با دست‌رنج خود از راه کشاورزی بدون تکیه بر منابع مالی دولتی زندگی خود را بگذراند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله روحانی (ره) تلاش کرد نمایی از زندگی امام راحل را به مردم نشان دهد، گفت: وی در زمینه عمرانی، اجتماعی و فرهنگی گام‌های موثری برای مردم استان برداشت و در این راه شبانه‌روز خود را صرف آسایش و آرامش مردم کرد و حتی برای رفع مشکل مردم استان‌های همجوار مازندران نیز اقدامات ارزنده‌ای کرد.

امام جمعه بابل یادآور شد: تاکنون چندین کتاب از این مرحوم و حتی آثاری از بیانات وی در حوزه خانواده و بحث امامت به چاپ رسیده که درصدد هستیم دست‌نوشته‌ها و آثار دیگری از این مرحوم که به صورت نوار کاست از خطبه نماز جمعه وی در دست داریم پیاده کرده و ویراستاری و چاپ شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شعار امسال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است اگرچه در سال‌های گذشته نیز مطرح بوده اما اقدام عملی صورت نگرفت که امسال باید به این حوزه توجه ویژه شود.

روحانی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز با تکیه بر ظرفیت‌های ارزنده کشور تاکید به تامین گندم، برنج، میوه و منابع صنعتی داخلی دارند که این ظرفیت به وفور با چندین برابر مورد نیاز در کشور وجود دارد که باید به فعلیت برسد.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف در استان و شهرستان وجود دارد که این قابلیت‌ها نیازمند مدیریت صحیح برای بهره‌برداری است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه باید جلوی فرهنگ باج‌خواهی و باج‌دهی در جامعه گرفته شود، افزود: افرادی هستند که از موقعیت و مقام خود سوء‌استفاده کرده و سعی دارند باج‌خواهی کنند و همچنین شاهد مسئولانی بودیم که گله‌مند بودند که تحت فشار مجبور به باج‌دهی هستند.

این مسئول با اعلام اینکه مردم و جامعه تشنه خدمت هستند، چرا باید در قبال این خدمت گرفتن تاوان بدهند، تصریح کرد: باید جلوی افرادی که در قبال خدمت به مردم سهم‌خواهی می‌کنند، گرفته شود.

وی با اشاره به بی‌اعتنایی بعضی از افراد در خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: این امر سبب شده تا افراد تاثیرگذار در جامعه از جمله سرمایه‌گذران در حاشیه بمانند و از ترس سنگ‌اندازی مسئولان وارد عرصه خدمت نشوند و باید این عوامل آسیب‌شناسی شود.

روحانی گفت: براساس فتواها، وضعیت خوانندگان اسلامی مشخص و قابل احترام هستند اما عده‌ای درصدد انجام امور دیگری هستند و می‌خواهند هنجارشکنی کنند و به جای اینکه قهرمان میادین دینی با داشتن بیشترین تعداد شهدا و جانباز باشند، قهرمان میدان کاذب هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها