دولت اتریش در حالی به بهانه آزادی تجمع موجب لغو سفر روحانی به این کشور شد که ماه گذشته مانع از انتشار نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی در مدارس این کشور شده بود.
کد خبر: ۸۶۵۶۶۳۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲



خبرگزاری بسیج مازندران، سفر آقای روحانی به اتریش به خاطر شیطنت دولت اتریش در دادن مجوز تجمع و راهپیمایی به گروهک تروریستی منافقین لغو شد.

هاینس فیشر در مصاحبه‌ای و در واکنش به اعتراض دولت روحانی مدعی شده بود: اتریش نمی‌تواند تجمع و تظاهرات را ممنوع کند. حق تجمع در قانون اساسی اتریش وجود دارد و نمی‌توانیم بگوییم مثلاً در سه‌شنبه یا چهارشنبه تجمع را برگزار کنید. در دموکراسی ما، تجمع ممنوع نمی‌شود.

گرفتن این ژست آزادیخواهانه و دادن مجوز تجمع و راهپیمایی به گروهکی جنایتکار که 17 هزار نفر را با قساوت تمام ترور کرده، در حالی است که دولت اتریش اوایل اسفند 94 با اعمال سانسور شدید، مانع از انتشار نامه رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی در مدارس اتریش شد.

به گزارش دویچه وله، دولت اتریش، مانع ارسال نامه آیت‌الله خامنه‌ای به مدارس این کشور شده و سفارت ایران را از ارسال ترجمه این نامه به جوانان غرب منع کرده است. خبر این اقدام ضمن بحث در مجلس اتریش علنی شد. در پی پرسش یک نماینده حزب سبزها در مجلس اتریش از وزارت آموزش و پرورش درباره رویکرد این وزارتخانه در برابر ارسال نامه آیت‌الله خامنه‌ای به مدارس، وزارتخانه یاد شده پاسخ داد که قبل از آنکه سفارت ایران دست به چنین اقدامی بزند «ما نماینده سفارت را به وزارتخانه فرا خواندیم و نسبت به هرگونه اقدامی از این دست اعتراض کردیم».
یادآور می‌شود نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی، نامه‌ای مستند و روشنگر درباره پیوند پنهان قدرت‌های غربی با «تروریسم» ‌بود.

اکنون پرسش این است که چرا در اروپا تروریست‌ها امکان فعالیت دارند اما روشنگری درباره این جنایتکاران و خاستگاه تغذیه آنها ممنوع است؟ همچنان که باید پرسید چرا اگر تروریست‌ها در اروپا به یک یا چند نفر حمله کردند باید جامعه جهانی عزادار باشد اما اگر در ایران یا دیگر کشورهای غیر اروپایی هزاران انسان بی‌گناه قربانی قساوت تروریست‌ها شدند، غربی‌ها به جای حمایت از قربانیان، به تروریست‌ها پناه می‌دهند و آنان را تغذیه می‌کنند؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها