نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

شهدا مَرد عَمل بودند/ تلاش کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دهیم

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شهدا مرد عمل بودند و در عرصه های مختلف در دوران دفاع مقدس نشان دادند تابع محض ولایت فقیه هستند و در استمرار حرکت انقلاب اسلامی تاکید داشته و باید تلاش کنیم این فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسط و گسترش دهیم.
کد خبر: ۸۶۵۶۵۳۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی در یادواره شهدای روستای میقان که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین شهرستان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در حسینیه اعظم روستای میقان برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا رفتند و مسیری را برای ادامه حرکت انقلاب باز کردند اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند برای انقلاب اسلامی است چرا که در این دوران مردان و زنانی الگو و شاخص شدند تا این انقلاب با توجه به اهداف و خط و مشی حرکتی آنان به راه خود ادامه دهد.

وی افزود: شهید مقام والایی نزد خدا دارد و همین مقام والا و کسب افتخار (عندربهم یورزقون) است که آثار و برکات فراوانی برای ادامه دهندگان راه آنان ایجاد می کند چرا که این شاهدان همیشه زنده بر راه و روش و عملکرد ما نظرات دارند و ما را در این مسیر هدایت و راهنمایی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: امروز خط و راه شهدا چراغ هدایت جامعه ما به سمت رشد و تعالی است و باید بدانیم که اگر در این مسیر حرکت نماییم موفق و سربلند خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: شهدا مسیر پیروی از ولایت و اسلام را دنبال کرده و در این مسیر ثابت قدم ماندند و در وصیت نامه های خود از ما خواستند این مسیر را حفظ و نگهبانی نماییم و بدانیم که اگر در این مسیر بودیم پیروز و سربلند خواهیم ماند.

حسینی شاهرود با اشاره برخی سخنان در برهه کنونی برای کمرنگ کردن اهداف انقلاب و شهدا بیان کرد: این سخنان که امروز برخی سر می دهند در مخالفت با خط و مشی و خواسته شهداست چرا که شهدا بر سر مبارزه با ظلم و ستم و زور مستحکم و با صلابت ایستادند و آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن درجه اول این انقللب و نظام می دانستند.

وی عنوان کرد: پروژه نفوذی که رهبری بر آن تاکید دارند در این راستا حرکت می کند که ارزش ها و فرهنگ دینی و انقلابی ما را کمرنگ کند و متاسفانه برخی از مسئولین نیز در داخل کشور بر این امر دامن می زنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه باید مراقب نفوذ دشمن در ارکان نظام اسلامی باشیم گفت: امسال را رهبری اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیدند چرا که در این خصوص اقدامی در خور شان انجام نشد و همه مباحث در حد حرف و سند روی کاغذ بود و اجرایی نشده است و این تاکید رهبری باید به طور جدی دنبال شود.

وی ادامه داد: شهدا مرد عمل بودند و در عرصه های مختلف در دوران دفاع مقدس نشان دادند تابع محض ولایت فقیه هستند و در استمرار حرکت انقلاب اسلامی تاکید داشته و باید تلاش کنیم این فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: دشمنان امروز انقلاب می خواهند این انقلاب را از درون دچار استحاله نمایند و باید ما هوشیار باشیم و بدانیم که دشمن همیشه بیدار و رصد کننده رفتار ماست و ما نباید غفلت کنیم و خدا را شاکریم که رهبری آگاه و حکیم و هوشمند داریم که توطئه دشمنان را به خوبی رصد و به موقع خنثی می کنند و این از الطاف خفیه الهی بر ملت ماست که باید قدر بدانیم.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت امروز در جامعه ما سبب شده تا عاشقان شهادت همچنان مشتاقانه به این سمت حرکت کنند و شهدای مدافع حرم ما نمونه های اثرگذاری این فرهنگ ناب اسلامی هستند که در سوریه و عراق برای دفاع از اسلام ناب و حرم اهل بیت(ع) با دشمنان اسلام ناب مبارزه می کنند.

در این مراسم مادحان اهل بیت(ع) در وصف شهدا و حضرت فاطمه زهرا(س) به مرثیه خوانی پرداختند و بیان خاطرات توسط همزمان شهدا و قرائت دکلمه در وصف شهید از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این یادواره به همت پایگاه بسیج امام خمینی(ره) حوزه بسیج روستایی و عشایری کربلا و ستاد یادواره شهدای روستای میقان به یاد قریب به 100 شهید این روستا از جمله شهیدان حجت السلام سیدمرتضی حسینی،سیدغلامرضا حسینیان،سیدعلی حسینی میغان، سیدمحمودمیرحسینی، حسین وفایی، محمدمهدی نظری، محمدتقی مهدوی، علی اکبر عباسی،شعبانعلی خسروی،شعبانعلی رحیمی،اسماعیل ملا اکبری،امرالله نادران، غلامعلی ترابی، سیدرشید شمسایی، عیسی رستمی، حسین محسنی،حسن شاه حسینی، مهدی اسکندری، محمد نظریه و محمدرضا نادری برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار