قاسمعلی حسینی گفت: در بازار اقلام پرمصرفی مردم در فروردین ماه سالجاری نسبت به سال گذشته تنها رکود و سکوت و چشم انتظاری حاکم بوده است.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۹۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، در ایام سال بازار فروش اقلام پر مصرف همچون قند و شکر، روغن و برنج و... داغ است اما دراین میان برخی قیمت ها آنقدر بالاست که حسابی در سبد خانوار قدرت نمایی می کند.

در این میان قاسمعلی حسینی عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداری  اظهار داشت:طبق روال همه همه ساله بنکداران در اسفند ماه اقدام به خرید های انبوه می کردند و در فرودین و اردیبهشت به بازار فروش عرضه می کردند.

وی افزود: در واقع روال ذخیره سازی محصول تا 2 سال قبل پابرجا بوده چراکه در اسفند ماه سال 94 ، بنکداران معتقدند که فرودین ماه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و به همین خاطر ذخیره سازی محصول صورت نگرفته است.

حسینی با اشاره به وضعیت بازار نوروز در مقایسه با سال گذشته بیان کرد: در بازار اقلام پرمصرفی مردم در فروردین سالجاری تنها رکود و سکوت و چشم انتظاری حاکم بوده چراکه دیگر از خرید های سالانه در میان مصرف کنندگان خبری نیست و باید گفت که افراد خرید کالاهای مایحتاج خود را به صورت هفتگی انجام می دهند.

عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداری در خصوص افزایش قیمت اقلام خوراکی پرمصرف در سال جاری یادآورشد: در سال جدید به سبب عدم استقبال و کشش بازار افزایش قیمتی در بازار اقلام پرمصرف همچون شکر، روغن و برنج نخواهیم داشت هرچند که در سه ماه آخر سال 94 برنج ایرانی نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

وی با اشاره به قیمت انواع حبوبات گفت: در حال حاضر قیمت حبوبات از مرز 3 هزار و 700 الی 7000 هزار تومان متغیر است اما لازم به ذکر است که به سبب فصل گرما و کاهش تقاضا ممکن است قیمت انواع حبوبات کاهش یابد.

قیمت انواع حبوبات به شرح زیر است:

محصول

قیمت

لپه باقلا زرد

3 هزار و 700 تومان

لپه ایرانی

7 هزار تومان

لوبیا قلمی ایرانی

5 هزار و 500 تومان

لوبیا قلمی دست چین

6 هزار و 800 تومان

عدس کانادایی

6 هزار و 800 تومان

لوبیا چیتی ایرانی( بسته به سایز)

6 الی 6 هزار و 800 تومان

نخود ایرانی( بسته به سایز)

4 هزار و 700 الی 5 هزار و 600 تومان

 

قیمت انواع برنج ایرانی و خارجی در بازار به شرح زیر است:

 

 

محصول

قیمت

طارم هاشمی

9 هزار و 700 تومان

صدری آستانه

9 هزار و 700 تومان

طارم محلی فریدون کنار

9 هزار و 800 تومان

طارم فجر

9 هزار تومان

شیرودی

7 هزار و 300 تومان

طارم ندا رمضانی

7 هزار تومان

دودی آستانه

10 هزار و 200 تومان

برنج خارجی

2 هزار و 200 الی 3 هزار و 900 تومان

ارسال نظرات