خبرهای داغ:
با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین تهدیدات اقتصادی دشمنان، کشور باید در شرایطی قرار گیرد که آسیب پذیری کمتری در مقابل این تهدیدات داشته باشد و راه حل این موضوع اقتصادی مقاومتی همراه اقدام و عمل است که مورد تاکید علما و مراجع تقلید نیز قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۵۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 1395 ، سال جدید را به نام "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" نامگذاری کردند،رهبری در پیام تلویزیونی خود به مناسبت آغاز سال نو اقتصاد مقاومتی را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم دانستند و افزودند: با اقتصاد مقاومتی می‌توان به جنگ بیکاری و رکود رفت، گرانی را مهار کرد، در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد و فرصتهای بسیاری برای کشور ایجاد و از آنها استفاده کرد.

در عین حال با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های ضالمانه غرب که دشمنان به هر بهانه ای به دنبال اعمال آن هستند کشور باید در شرایطی قرار گیرد که در مقابل تهدیدهای دشمنان آسیب پذیری نداشته باشد. از طرفی اجرای ناقص برجام تا به اینجا و کارشکنی های آمریکا در این مسیر، این نکته را یادآوری می کند که باید اقتصاد ایران قوی شود و اقتصاد مقاومتی و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و اقتصاد دانان حمایت از تولید داخل در قالب اقتصاد مقاومتی می تواند علاج این بیماری باشد.

علاوه بر این، در طول سال های گذشته که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای اجرا به دستگاه و نهاد های کشور اعلام شده است که اقدام چندان مهمی برای عملی کردن آن صورت نگرفته است و مسئولان نیز تنها به صحبت ها و همایش هایی در این خصوص بسنده کرده اند به دلیل اینکه اگر اقدامی عملی صورت می گرفت بسیاری از کارخانه ها و واحد های صنعتی در شهرهای بزرگ که به دلایل مختلف یا تعطیل شده اند و یا با ظرفیت کامل خود کار نمی کنند در شرایط امروز باید فعال می بودند.

بنابراین به کار گرفتن این سیاست ها و عملی کردن اقدامات متناسب در وضعیت کنونی اقتصاد کشور ضروری است و این موضوع دغدغه بسیاری از بزرگان و دلسوزان نظام را نیز به همراه دارد،علما و مراجع تقلید از جمله کسانی هستند که همواره دغدغه خود را نسبت به انقلاب و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشت مردم ابراز کرده اند و از دولت در راستای حمایت از تولید داخل و همچنین حمایت از اقتصاد مقاومتی خواستار اقدامات عملی شده اند.

آیت الله نوری همدانی: حقیقتا اقتصاد مقاومتی با شعار درست نمی شود
آیت الله نوری همدانی یکی از مراجع تقلید قم، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب سال جدید را با نام «اقتصادی مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند، افزود: حقیقتا اقتصاد مقاومتی با شعار درست نمی شود و این عرصه نیازمند به اقدام و عمل جدی است.

وی خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی ایجاد شود به طور حتم اشتغال رونق پیدا می کند و کارخانه ها حمایت می شوند و مشکلات معیشتی مردم نیز از بین می رود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید اقتصادش محتاج کشورهای دیگر باشد، افزود: خداوند در انسان ویژگی هایی قرار داده است که اگر انسان این امتیازات را شناسایی و آن را شکوفا نکند، به سعادت نمی رسد، بنابراین اگر انسان در شکوفایی استعدادهای خود گام بردارد هیچ وقت به هلاکت نمی رسد.

آیت الله نوری همدانی افزود: مسئولان باید به فکر معیشت، اشتغال جوانان و حمایت از کارخانه های تولیدی در کشور باشند، منابع زیادی در کشور وجود دارد، پول های زیادی در بانک ها قرار دارد، همه اینها باید صرف تولید، اشتغال و صنعت کشاورزی شود تا کشور بتواند شعار سال را به اقدام و عمل تبدیل کند.

آیت الله علوی گرگانی: انتظار داریم مسئولان در خط پیروی از رهبری، در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عمل کنند
آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی توجه به تحقق سخنان مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره بر تحقق عملی سخنانشان تاکید دارند و اگر بتوانید نظرات ایشان را به مرحله اجرا برسانید، امتیاز ویژه‌ای برای شما به حساب می‌آید.

وی لزوم تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: انتظار ما این است که مسئولان در خط پیروی از رهبری، در زمینه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عمل کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: اینکه امروز وضعیت اقتصادی و مالی کشور مناسب نیست بخشی از آن به دلیل مطلوب نبودن کیفیت امور و محصولات است که باید در راستای افزایش کیفیت کالاها قدم برداشت و به کالا و کار و در نهایت جامعه ایرانی اعتبار بخشید.

آیت الله خاتمی: اقتصاد مقاومتی موضوعی جناحی نیست
آیت الله خاتمی امام جمعه تهران با اشاره به انتخاب شعار سال 1395 با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندسال است که مسئله اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند و به تبیین این مسئله مهم می‌پردازند و اقتصاد مقاومتی همان درمان رکود، گرانی و بسیاری از مشکلات اقتصادی است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی همان مقاومت اقتصادی است، بیان کرد: براساس نگاه به اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور ما باید به گونه‌ای طراحی شود که تکانه‌های بین‌المللی در آن تاثیرگذار نباشد و آن را متزلزل نکند.

خاتمی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی موضوعی جناحی نیست، اظهار کرد: همه آحاد جامعه از مردم تا مسئولان مخاطب اقتصاد مقاومتی هستند، چرا که مصلحت و منافع مردم در سایه تحقق این شعار است.

آیت الله مقتدایی: اقتصاد مقاومتی خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است
آیت‌الله مرتضی مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه با اشاره به انتخاب شعار سال 1395 با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اظهار کرد: در صورتی که به مبانی شعار سال توجه شود، مسیر بسیار همواری برای پیروزی بر مشکلات اقتصادی در پیش روی ملت ایران خواهد بود.

وی عمل به گفتمان اقتصاد مقاومتی را خنثی کننده توطئه‌های دشمنان دانست و تصریح کرد: اجرای مبانی اقتصاد مقاومتی به مقابله با دسیسه‌های دشمن که در راستای نفوذ و براندازی نظام طراحی می‌شود، می‌پردازد.

رئیس شورای عالی حوزه، عمل به شعار سال را زمینه ساز رفع مشکلات اقتصادی از جمله گرانی و بیکاری عنوان کرد و افزود: براساس مبانی اقتصاد مقاومتی باید با جدیّت به بررسی منشاء مشکلات اقتصادی پرداخت و آنها را با همت و اراده برطرف کرد.

آیت الله بوشهری: در سال 95 می توان زیر ساخت های تحقق اقتصاد مقاومتی را آماده کرد
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به انتخاب هوشمندانه رهبر انقلاب در خصوص شعار سال 95 اظهار داشت:مقام معظم رهبری چند سالی است که با تعبیرات مختلف موضوع اقتصاد رامورد توجه قرار می دهند و فلسفه این اقدام هم این است که کشوری که از نظر اقتصادی نتواند خود کفا باشد با کوچکترین مسئله ای دچار مشکلات متعدد می شود.

وی افزود:بارها ایشان اشاره کرده اند که ما باید نسبت به مسائل اقتصادی به خودمان متکی باشیم البته از ظرفیت های دیپلماسی هم می توان برای پیشبرد اهداف اقتصادی استفاده کرد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت:واقعیت این است که دشمنان ما بعد از همه توطئه ها و برنامه ریزی ها که علیه نظام اسلامی و انقلاب انجام داده اند در نظرشان مسئله ای مهم تر از مسائل اقتصادی نیافته اند و به همین دلیل کشور را زیر بار تحریم های ضالمانه برده اند.

وی با بیان اینکه کشوری که نتواند در مسائل اقتصادی روی پای خود بایستد با کوچکترین تحریم و اقدام از سوی دشمنان با مشکل مواجه می شود،عنوان کرد:رهبری سخت دغدغه معیشت و زندگی مردم را دارد و از مسئولان و کارگزاران نظام هم انتظارات جدی دارند که با برنامه ریزی درست و با تعیین زیر ساخت های اقتصاد مقاومتی کار را در سال جاری به صورت علنی انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی: با رهنمودهای اقتصادی رهبری توطئه دشمنان خنثی شد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در عرصه بین‌المللی و داخلی برای نظام ما یک مسئله مهم در مقطع کنونی بوده، مسئله اقتصاد و معیشت مردم است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه رهبر معظم انقلاب در سال‌های مختلف بیان کردند، یکی از رویکردها رشد و شکوفایی اقتصادی کشور بود و دشمنان ما نیز سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این بعد داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تحریم‌ها به این منظور انجام می‌شد که از نظر اقتصادی و معیشتی نظام را در دچار چالش کنند، گفت: دشمنان بر این نکته تاکید داشتند تا تحریم‌های کمرشکن را بر ایران اعمال کرده تا مردم را از نظام جدا کنند، ولی با رهنمودهای رهبری این توطئه خنثی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها