خبرهای داغ:
جلسه نقد و بررسي كتاب «هفتصد كيلومتر اسارت؛ همراه با جنازه برادر» زندگي نامه شهيد طيبه واعظي، عصر سه شنبه با حضور جمعي از مسئولان و علاقه مندان در كتابخانه آيت الله خامنه اي قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۲۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در اين مراسم كه با حضور خانواده اين شهيد بزرگوار برگزار شده بود، در سخناني اظهار داشت: شهداي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، الگوهايي همچون حضرت زهرا(س) داشته و در ظلم ستيزي و مبارزه با جبهه كفر به ايشان اقتدا مي كردند. 

حجت الاسلام والمسلمين عباس دانشي خاطرنشان كرد: استقلال، عزت و آزادي امروز ايران اسلامي، مرهون ايثارگري و جانفشاني زنان و مردان دلاوري است كه در دوران مبارزات انقلاب و جنگ تحميلي، با تاسي به انوار الهي ائمه اطهار(ع) با همه وجود براي دفاع از اسلام و انقلاب ايستادگي كردند و اين از مهمترين وجوه تمايز كشورمان است. 

نويسنده اين كتاب نيز در اين مراسم با اشاره به روند تحقيق و تاليف كتاب، رشادت هاي بانوان مسلمان در طول تاريخ را مورد توجه قرار داد و گفت: كتاب هفتصد كيلومتر اسارت بر اساس مصاحبه با اعضاي خانواده شهيد واعظي و مدارك و اسناد بنياد شهيد و امور ايثارگران گردآوري شده است. 

فرشته چترعنبري با اشاره به كمبود زمان و سختي هاي بسيار براي تاليف اين كتاب، گفت: البته اين اثر كه بيانگر گوشه اي از مجاهدت ها و ايثارگري شهيد طيبه واعظي است، داراي ضعف ها و كمبودهايي نيز مي باشد كه اميدواريم گامي موثر براي معرفي هرچه بهتر اين شهيد و ديگر بانوان شهيد انقلاب و دفاع مقدس باشد. 

محمد غفاري از نويسندگان جوان كشورمان نيز در نقد اين كتاب با اشاره به برخي مشكلات و ضعف ها در پژوهش و تاليف كتاب هفتصد كيلومتر اسارت، بر ضرورت اختصاص زمان مناسب براي خاطره نگاري و تاريخ شفاهي تاكيد كرد و گفت: به طور حتم زندگي اين شهيد والامقام جاي كار بسياري دارد كه بايد مورد توجه قرار بگيرد. 

كتاب «هفتصد كيلومتر اسارت؛ همراه با جنازه برادر» زندگي نامه شهيد طيبه واعظي است كه در سال 36 در دهنو اصفهان به دنيا آمد و در تاريخ سوم خردادماه 56 به همراه همسر خود بر اثر شكنجه دژخيمان طاغوت در زندان اوين تهران به شهادت رسيد و در بهشت زهرا(س) به خاك سپرده شده است.

شهید طیبه واعظی شهید شاخص سال 1394 بوده است.
ارسال نظرات