خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

ویژگی شاخص شهداء، ولایت مداری بود

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: ویژگی شاخص شهدا ولایت مداری بود و آنان این موفقیت و عزت را در مقابل پیروی از امر ولایت پیدا كردند.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۱۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ماندگاری روز سه شنبه در جشن میلاد كوثر در دانشگاه قم با اشاره به اینكه همه ما به موفقیت و رسیدن شهدا به آرامش حقیقی كه همان رضایت الهی است اعتراف می كنیم، ادامه داد: بالاترین وابستگی ایمانی و عملی شهدا به اهل بیت (ع) این بود كه باور كردند حرف ولی، حرف خداست و این بالاترین امتیاز شهدا است.

رئیس موسسه سیره شهدا گفت: نمی توان نسبت های خانوادگی را ملاك نزدیكی به شهدا دانست بلكه باید در جهت تحقق ارزش هایی كه آنها خون خود را برای آن فدا كردند گام برداشت.
وی با اشاره به اینكه خداوند ولی را قرار داد تا بشریت را مدیریت كند، افزود: در زمان غیبت امام زمان (عج) هدایت جامعه اسلامی برعهده ولی فقیه است و همگان باید متوجه این نكته باشند كه ولی بیش از سایر افراد به مسائل در حوزه های مختلف احاطه دارد.

وی بیان كرد: امروز مشكل بزرگ جامعه ما این است كه عده ای می خواهند در مقابل حرف ولی صحبت كنند، در حالی كه جامعه تنها با هدایت ولی به سعادت خود خواهد رسید.

ماندگاری با بیان اینكه مدتی است ولی فقیه بر روی اقتصاد مقاومتی تاكید دارند گفت: دشمن متوجه شد از طریق تهاجم نظامی و فرهنگی نمی تواند به خواسته های خود برسد به همین خاطر به تهاجم اقتصادی روی آورد و امروز جنگ در این عرصه در جریان است.

وی افزود: دشمن با ایجاد فشارهای اقتصادی می خواهد در مردم این باور را به وجود آورد كه تا با آمریكا ارتباط برقرار نكنیم مشكل ها برطرف نخواهد شد.

وی با اشاره به اینكه متاسفانه عده ای هم در داخل كشور با اقدامات خود به كمك دشمن آمدند بیان كرد: اگر مردم بر خلاف واقعیت به این نتیجه برسند كه تنها راه برطرف كردن مشكل ها رابطه با آمریكا و متحدانش است، دشمن به خواسته های خود خواهد رسید.

رئیس موسسه سیره شهدا ادامه داد: سرنوشت ایران در زمان حكومت پهلوی و شرایط امروز كشورهای متحد آمریكا در منطقه به خوبی نشان می دهد كه دشمن تنها به دنبال وابسته كردن مردم و استعمار منابع كشورها است.

وی با اشاره به اینكه استعدادهای انسان در شرایط سخت و دشوار با توجه به موقعیتی كه در آن قرار گرفته و نیازهایش شكوفا می شود، افزود: در زمان طاغوت با وجود ارتباط با آمریكا میزان اختراع ثبت شده توسط نخبگان بسیار محدود بود اما در نظام اسلامی با وجود این همه مشكل و تحریم بیش از 30 هزار اختراع ثبت شده وجود دارد.

ماندگاری پیرامون نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: جامعه از نهاد خانواده تشكیل می شود بنابراین توجه به نقش بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ سازی پیرامون راهكارهای آن از همان محیط خانه بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: مدیر اقتصادی درون خانه زن است و اگر بتواند سه فرهنگ را در خانه ترویج كند به تحقق اقتصاد مقاومتی كمك بزرگی كرده است.

وی ادامه داد: فرهنگ كار، قناعت و اصلاح الگوی مصرف مواردی هستند كه باید از درون خانواده به افراد آموزش داده شود و در همین رابطه نقش تربیتی مادران بسیار چشمگیر است.

ماندگاری گفت: امروز فرهنگ كار در میان بسیاری از جوانان ما از بین رفته است و همه به دنبال كارهای دولتی هستند در حالی كه در كشور ظرفیت های بسیاری برای فعالیت و كار در بخش های مختلف وجود دارد.

وی افزود: نداشتن قناعت در خانواده ها باعث شده است افراد همواره به فكر زیاد كردن اموال خود باشند و حتی بسیاری از مردم با وجود اینكه نیازی به گرفتن یارانه از دولت ندارند به آن وابسته شده اند كه این آسیب است.

وی ادامه داد: توجه به اصلاح الگوی مصرف و عمل به آن در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باعث می شود از امكانات تحت اختیار خود بهتر استفاده و از هدر رفتن منابع جلوگیری كنیم.

جشن میلاد كوثر و سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت با حضور مادران، خواهران، همسران و دختران شهیدان در سالن شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار و از پنج خانواده معظم شهید به نمایندگی از خانواده معظم شهدا تجلیل شد. 

استان قم شش هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرده است كه در این میان 130 تن از بانوان بودند. 
ارسال نظرات