خبرهای داغ:
مسئول نهاد نماز جمعه قم؛

مصلی قدس قم افتتاح می‌شود/ مالکیت زمین مصلی در اختیار پیرزن خیالی!

مسئول نهاد نماز جمعه قم از افتتاح مصلی قدس قم خبر داد و گفت: برخی از وجود پیزنی خیالی به عنوان مالک بخشی از زمین مصلی نام برده اند که صحت ندارد و چنین فردی اصلا وجود خارجی ندارد.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۰۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمدباقر ولدان در نشست خبری با أصحاب رسانه استان قم از بهره برداری و بازگشایی مصلی قدس در قم پس از سالها وقفه برای بهسازی این مجموعه خبر داد و اظهارداشت: مقاوم سازی مصلی قدس قم ۹ سال به طول انجامید و پس از این وقفه طولانی ۲۰ فروردین امسال شاهد اقامه نماز جمعه در آن خواهیم بود.

مسئول نهاد نماز جمعه قم با اشاره به اینکه نامگذاری مصلی قم به دلیل تشابهی که با قدس شریف دارد اینگونه انتخاب شده است افزود: از سال ۶۶ و به مدت ۱۹ سال در مصلی قدس قم نماز جمعه اقامه می شده که به دلیل وجود برخی نواقص به خصوص در سرمایش و گرمایش و سیستم صوتی و همچنین مقاوم نبودن این سازه مجبور به ترمیم و بازسازی آن شدیم.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۶ کارشناسانی از استانداری قم وضعیت فنی مصلی را بررسی کردند گفت: مصلی نزدیک خط زلزله واقع شده و برای حفاظت از جان مردم نمازگزار این مکان را مقاوم سازی کردیم.

ولدان با بیان اینکه ابتدا مقرر شده بود این بهسازی ۶ ماه تا یک سال به طول بی انجامد تصریح کرد: در زمان تولیت آیت الله مسعودی خمینی و در سال ۸۷ برگزاری نماز جمعه به حرم مطهر حضرت معصومه (س) منتقل شد.
مسئول نهاد نماز جمعه قم با اشاره به اینکه شایعاتی در خصوص سند مالکیت مصلی میان شهروندان پیچیده است که هیچ سندیت و مدرکی مبنی بر آن وجود ندارد گفت: حتی یک متر از این زمین مالک و یا حتی مدعی مالکیت نداشته و تاکنون هیچ شخصی برای این موضوع پیشقدم نشده است.

وی با بیان اینکه برخی از وجود پیزنی خیالی به عنوان مالک بخشی از زمین مصلی نام برده اند که صحت ندارد و چنین فردی اصلا وجود خارجی ندارد خاطر نشان کرد: از جایی که نماز جمعه عبادتگاه سیسای محسوب می شود دشمنان به دنبال از بین بردن شرعیت این اماکن هستند و این دست شایعات از نقشه های استکباری است، در برخی شهرهای دیگر کشور نیز چنین شایعاتی شنیده شده که نشان دهنده نقشه های از پیش تعیین شده دشمنان است.

ولدان با اشاره به اینکه در طرح توسعه مصلی قم ۷۱ منزل مسکونی با قیمتی بیش از قیمت های کارشناسی خریداری و تملک شدند گفت: سال گذشته سال همدلی و همزبانی بود و مسئولان در راه ساخت این مجموعه با ما همراهی داشتند.

مسئول نهاد نماز جمعه قم با بیان اینکه ستاد مردمی مصلی قدس قم متشکل از ۲۰۰ عضو خواهر و ۲۰۰ عضو برادر است عنوان کرد: آئین افتتاح مصلی قدس قم جمعه ۲۰ فروردین ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و اقامه نماز توسط آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می شود.
ارسال نظرات