در شورای عالی ورزش استان یزد مطرح شد:

وجود 40 هیئت ورزشی فعال در استان یزد/ 60هزار ورزشکار سازمان یافته در یزد وجود دارد

نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان با اعضای شورای عالی ورزش، رؤسای ادارات ورزش و جوانان، رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی و تشکل‌های مردم نهاد استان یزد روز گذشته برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۲۵۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نشست مشترک وزیر ورزش و جوانان با اعضای شورای عالی ورزش، رؤسای ادارات ورزش و جوانان، رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی و تشکل‌های مردم نهاد استان یزد روز گذشته برگزار شد.

وجود 40 هیئت ورزشی فعال در استان یزد

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: استان یزد 46 هیئت ورزشی دارد که 40هیئت از آن‌ها کاملا فعال هستند.

ابوالفضل کارگر وی ادامه داد: در 12 رشته ورزشی در استان یزد سال گذشته 17 مقام جهانی، بین المللی و کشوری کسب کردیم.

60 هزار ورزشکار سازمان یافته در یزد وجود دارد

وی با بیان اینکه 30 هیئت ورزشی یزد در لیگ برتر در رشته‌های ژیمناستیک، شمشیربازی، فوتبال ساحلی و غیره داریم، افزود: بیش از 60 هزار ورزشکار سازمان یافته و 150 هزار ورزشکار سازمان نیافته در یزد وجود دارند.

کارگر با اشاره به وجود بیماری‌های مختلف در استان یزد، دلیل این بیماری‌ها را کم تحرکی عنوان کرد و بیشترین مشکل در استان یزد را نبود فرهنگ نشدن ورزش دانست.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: خانواده‌های یزدی باید همانگونه که به تحصیل و موارد دیگر بهاد می‌دهند به ورزش نیز اهمیت دهند و با فرهنگ‌سازی ورزش کردن از اولویت‌های زندگی آنها شود.

رئیس هیئت روستایی و عشایری استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه استان یزد جز پهناورترین و گسترده‌ترین استان‌ها از لحاظ جغرافیایی است، گفت: با توجه به جمعیت کم و و پراکندگی بسیار زیاد در روستاهای استان، رساندن خدمات ورزشی به روستاها دشوار است و از این لحاظ نیاز به توجه بیشتری دارد.

ساخت 365 زمین ورزشی در روستاهای استان یزد در دستور کار قرار دارد

هادی مقیمی ادامه داد: با وجود همه مشکلات در طول دو سال گذشته برنامه مناسبی در زمینه ورزش روستاها انجام شده است و برای اولین بار در کشور 365 زمین ورزش روستایی و بازی‌های بومی محله‌ای برای روستاهای دارای شورا و بهیار در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در تأمین اعتبار ساخت زمین‌های ورشی در روستاها با مشکل مواجه هستیم و بخشی از اعتبارات آن از اعتبارات استانی تأمین شده و ساخت حدود 100 زمین به پایان رسیده است و تا 2 سال آینده ساخت بقیه زمین‌ها نیز به پایان می‌رسد.

مقیمی با بیان اینکه تدوین شناسنامه بازی‌های بومی محله‌ای استان را در دستور کار قرار دادیم، خاطرنشان کرد: در استان یزد به ساخت زیرساخت‌های ورزشی درروستاهای استان کمتر توجه شده است و با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان باید در حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه شود.

تلاش برای همگانی‌شدن دوچرخه سواری در یزد

رئیس هیئت دوچرخه سواری استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه یزد به عنوان یکی از قطب‌های اصلی دوچرخه‌سواری است گفت: تمام تلاشی که در این حرفه این بوده است که دوچرخه سواری به صورت قهرمانی و حرفه‌ای دنبال شود.

محمد حسین ریاحی ادامه داد: با وجود سابقه استان در زمینه دوچرخه‌سواری، در حوزه همگانی اقدامات تأثیرگذاری انجام نشده است و نسبت به همگانی کردن این ورزش که موجب سلامت جسم و روان و کاهش آلودگی است در حال برنامه‌ریزی هستیم.

وی گفت: زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در استان یزد خیلی قوی نیست و با وجوداینکه قهرمانان این رشته در استان یزد پرورش پیدا می‌کنند اما استادیومی برای دوچرخه‌سواری در یزد در حال ساخت است که 20 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و الان حدود 40 درصد پیشرفت داشته است.

ریاحی از وزیر ورزش و جوانان خواست تا اعتبارات لازم جهت توسعه زیرساخت های ورزش دوچرخه سواری به استان تخصیص یابد تا یزد بتواند پیشرفت‌های خوبی در رشته دوچرخه سواری داشته باشد.

40 درصد ورزشکاران سازمان یافته یزد را بانوان تشکیل می‌دهند

رئیس اداره ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه بانوان تقربا نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، گفت: 40 در صد از ورزشکاران سازمان یافته در استان یزد را بانوان تشکیل می‌دهند.

آزاده دهقان ادامه داد: مسئولیت نایب رئیسی 38 هیئت ورزشی در یزد را نیز بانوان به عهده دارند و10تیم از استان یزد در لیگ‌های کشوری بانوان حضور دارند.

وی با بیان اینکه بحث مالی و کمبود منابع مالی ضربه سنگینی به ورزش بانوان زده است، افزود: بسیاری از لیگ‌های ورشی هزینه‌های کلانی نیاز دارند و از آنجا که تبلیغات و اسپانسر نداریم از نظر مالی با مشکل مواجه هستیم.

دهقان ادامه داد: انتظار می‌رود با حمایت‌هایی که انجام می شود شاهد رشد ورزش بانوان باشیم.

در این نشست رئیس هیئت سوارکاری استان، رئیس هیئت ژیمناستیک استان، رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان، دبیر هیئت وزنه برداری استان، یکی از نمایندگان سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد استان و برخی از رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های یزد به بیان نظرات ودیدگاه‌های خود پرداختند.

یزدآوا
ارسال نظرات