علی خانی پور اذعان داشت: نفت ایران چه در دوران تحریم و غیر تحریم تامین کننده خوراک نفتی پالایشگاه‎های نفتی بسیاری از کشورهای دنیا بوده است که در صورت عدم خرید نفت ایران توسط این کشورها مشکلات عمده برای اقتصادشان ایجاد می‎گردید لذا بسیاری از کشورها نیاز به نفت ایران دارند و در صورت عدم خرید دچار مشکلات عدیده می‎شدند این در حالی است که برجام و فروش نفت دور از واقعیت محسوب می‎گردد.
کد خبر: ۸۶۵۶۱۶۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

علی خانی‎پور کارشناس نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه اگر برجام نبود یک بشکه نفت فروش نمی‎رفت واقعیت دارد یا نه اظهار داشت: ارتباط فروش نفت به برجام، بزرگنمایی سیاسی، اقتصادی است که واقعیت علمی و منطی ندارد.

وی با بیان اینکه نفت، مشتریان خاص خود را دارد افزود: نفت ایران دارای یک سری خصوصیات و مشتریان خاص خود بوده است که با برجام مرتبط نبوده است.

خانی پور اذعان داشت: نفت ایران چه در دوران تحریم و غیر تحریم تامین کننده خوراک نفتی پالایشگاه‎های نفتی بسیاری از کشورهای دنیا بوده است که در صورت عدم خرید نفت ایران توسط این کشورها مشکلات عمده برای اقتصادشان ایجاد می‎گردید لذا بسیاری از کشورها نیاز به نفت ایران دارند و در صورت عدم خرید دچار مشکلات عدیده می‎شدند این در حالی است که برجام و فروش نفت دور از واقعیت محسوب می‎گردد.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد:  فروش نفت بر اساس یکسری پارامترها و ملزومات خاص بوده است دولت می‎توانست در راستای اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی مدیریت بدون وابستگی نفت را ایجاد می‎نمود.

وی گفت: در برجام تعدادی شرکت‎های نفتی بین المللی جدید، نسبتبه پتانسیل منابع نفتی آگاهی یافته و درصدد کسب منافع بوده و برجام توانست این شناخت و تسهیل قرارداد مالی را موجب گردد.

ارسال نظرات