خبرهای داغ:
امیری مقدم مسئول بسیج هنر مندان قزوین در نشست خبری گفت: قریب به 20 برنامه در طول هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۱۵۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین محمد امیری مقدم مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار شد به تشریح برنامه های این سازمان طی روز و هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با بزرگداشت مقام شهید آوینی پرداخت.

امیری مقدم در ابتدا با اشاره به شعار سال  اظهار کرد: شاید بگوییم که شعار سال خیلی به حوزه هنر مربوط نمی شود حال آنکه اقدام و عمل در تمامی حوزه ها و موضوعات می تواند حضور داشته باشد و سرلوحه اقدامات عملگرایانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر همه ما لازم است که از شعار زدگی خروج پیدا کرده به عرصه عمل پای بگذاریم، در عرصه هنر و رسانه می توانیم در موضوع اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنیم، از شعار عبور کرده و به نوعی گفتمان عمومی ایجاد کنیم و نیز با مطالبه گری و پرسشگری اقدامات فرهنگی قابل پردازش را سرلوحه قرار دهیم.

مسئول بسیج هنر مندان در بخش بعدی سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بارگاه ملکوتی آفتاب هشتم امامت عنوان کرد: رهبر در موضوعات ویژه ای چون سلول های بنیادی، انرژی هسته ای، دانش موشکی مثال هایی ارائه کردند و وجهه مشترک همه آنها را روحیه انقلابی و اقدام جهادی معرفی کردند، موضوع فرهنگ نیز از این مسئله مستثنی نبود و ایشان با یادآوری اقدامات شهید آوینی و مرحوم سلحشور این دو را نمونه ای بارز از هنرمند متعهد و انقلابی دانستند.

امیری مقدم با یادآور شدن این موضوع که روز هنر انقلاب اسلامی سالروز شهادت شهید آوینی می باشد تبیین کرد: باید نسبت به سیره عملی و اندیشه شهید آوینی دقت و توجه بیشتری خرج کرد چرا که هنر شهید آوینی دارای جلوه های جهادی است و شهید آوینی در جمله ای می گویند که جهادد بابی از ابواب بهشت است.

وی اضافه کرد: شهید آوینی از هنر غرب استفاده میکند و در نهایت قالب آن را تغییر می دهد چرا که آن را حدیث نفس می داند نه شیدایی حقیقت.

تودیع برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی:

امیری مقدم در ادامه این نشست با بیان این نکته که حضور عموم در تمامی  برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی آزاد می باشد تبیین کرد: برنامه های این هفته با عطر افشانی مزار شهدای هنرمند در تاریخ 19 فروردین ماه در گلزار شهدای شهر قزوین آغاز می گردد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه ها دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آیت الله عابدینی در تاریخ 21 فروردین ماه در دفتر ایشان خواهد بود و هنرمندان سایر شهرستان ها پون بویین زهرا، تاکستان، اقباله و محمود آباد با ائمه شهرستان خود دیدار خواهند داشت.

این مسئول مهمترین برنامه هفته را برگزاری همایش تجلی شیدایی معرفی کرد و توضیح داد: پنجمین همایش تجلی شیدایی روز 25فروردین در سالن همایش های سازمان تبلیغات اسلامی با حضور اقای منتظری مسئول سازمان بسیج هنرمندان کل کشور برگزار خواهد شد، همچنین مجری این برنامه سید جواد هاشمی خواهد بود و در گنار برگزاری همایش انجمن های هنری استان در حاشیه این مراسم هنر خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

امیری مقدم دیگر برنامه این هفته را برگزاری جشنواره تئاتر  و عکس روایت توسط 17 گروه در شهر محمدیه عنوان کرد.

وی همچنین به برگزاری جلسه تحلسلس کفتمان هنر اسلامی در شهرستن البرز اشاره کرد و از برگزاری کارگاه  شعر انقلاب اسلامی در روز 22 فروردین ماه در سالن جلسات اداره ارشاد یاد کرد.

امیری مقدم در نهایت از برگزاری برنامه ای به جهت تجلیل از فعالان هنری و بیپسیجی شهرستان تاکستان در سالن آمفی تئاتر این شهرستان یساد کرد.

وی عنوان کرد: از دپیگر برنامه های سازمان توزیع بلیط های نیم بهای فیلم ارزشی بادیگارد بین هنرمندان است که پیش بینی می شود طی اینهفته 5000 نفر این فیلم را تماشا کنند.

امیری مقدم مسئول بسیج هنرمندان استان قزوین در پایان اهم برنامه های سازمان را طی سال جاری یاد آور شد.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها