خبرهای داغ:
رئیس مجمع عالی بسیج آذربایجان غربی:

اهتمام مسوولان نسبت به رفع مشکلات بانوان ضروریست

نماینده ولی فقیه و رئیس مجمع عالی بسیج آذربایجان غربی گفت: حساس سازی مسوولان مجموعه های فرهنگی استانی نسبت به احصا و رفع مشکلات بانوان استان ضروریست.
کد خبر: ۸۶۵۵۹۲۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی زنان آذربایجان غربی افزود: بانوان فعال در ادارات استان باید نسبت به شناسایی و انتقال مشکلات بخش بانوان به مسوولین در راستای مطالبه و رفع انها تلاش کنند.

وی بیان کرد: در عرض دو سال گذشته از مهمترین دغدغه های دفتر نمایندگی ولی فقیه استان عدم استفاده مسوولین از جایگاه نماینده ولی فقیه در استان در راستای حل و رفع مشکلات در سطح استانی و کلان بوده است.

وی بیان کرد: در کارهای فرهنگی شاهد کندی پیشرفت در کارها هستیم ولی می توان با کمک گرفتن از توانایی ها و ظرفیت های موجود در بخش بانوان گام های مهمی در این زمینه برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: حضور بانوان طلبه و روحانی در مساجد در کنار برادران روحانی می تواند گام مهمی در جلوگیری از ترویج بدعت ها در میان بانوان و رفع شبهات دینی آنان باشد.

وی اظهار کرد: مباحث دینی مطرح در حوزه بانوان باید از طریق افراد آگاه چه در مساجد و چه در محافل دینی خانگی هدایت شود.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: هم اکنون تربیت یکی از اساسی ترین مسایل مطرح برای انسانهاست که بانوان این وظیفه خطیر را برعهده دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: در دین مبین اسلام احکام دینی بسیاری به نفع بانوان است و این قشر دارای جایگاه خاصی در دین اسلام هستند.

رئیس مجمع عالی بسیج آذربایجان غربی افزود: جایگاه تحقیر آمیز زن در جوامع غربی بسیار تاسف بار است ولی در جامعه انسانی مقامی رفیع برای بانوان در نظر گرفته شده است و بانوان با تقوایی به عنوان الگوی زنان در قرآن کریم معرفی شده اند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: تربیت انسانهای باتقوا از مهمترین وظایف بانوان در کنار فعالیت های اجتماعی در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس گفت: ارتباط با خدا و تقوا می تواند مهمترین عامل پیشرفت در جامعه اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: اساسی ترین مساله مطرح در کشور این است که باید مدیران در کنار تخصص و فرهیخته بودن از پرهیزگارترین افراد انتخاب شوند.

مدیر کل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: پنج هزار زن کارآفرین در استان فعالیت می کنند.

شهلا تاجفر بیان کرد: هم اکنون بانک اطلاعات این بانوان تشکیل شده است.

وی گفت: میزان مشارکت اجتماعی زنان استان 80 درصد است و نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای اشتغالزایی و توسعه کارآفرینی برای بانوان استان هستیم.

تاجفر گفت: در تخصیص بودجه سال جدید نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه به بخش بانوان ادارات هستیم.

لطیفه مبین از دیگر اعضای شورای عالی زنان استان گفت: نقش مهم و فرهنگی مساجد در استان فراموش شده است و برای بکار گیری و استفاده از ظرفیت های بانوان باید پویایی مساجد را به آنها باز گردانید.

وی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از افرادی که مطالبه گر هستند و میتوانند مشکلات بانوان را بیان و حل و رفع انها را از مسوولان مطالبه کنند در جایگاهی که باید باشند قرار ندارند.

فاطمه قاسم زاده عضو دیگر این شورا گفت: رسیدگی به وضعیت بیمارستان زنان و زایمان کوثر ارومیه ضروریست.

وی بیان کرد: سلامت جزو حقوق اساسی بانوان است ولی متاسفانه تقاضا برای خدمات ارائه شده با نوع خدمات عرضه شده همخوانی ندارد و تقاضا بیش از اندازه است.

قاسم زاده اظهار کرد: خواهان تحویل سریع ورزش سرا به دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برای رفع این مشکل هستیم.

این نشست به همت جامعه زنان سپاه شهدای آذربایجان غربی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار