خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بوکان:

مهم‌ترین محور دشمن برای نفوذ در کشور و تخریب انقلاب اسلامی مسئله اقتصاد است

فرمانده سپاه بوکان گفت: عدم تزلزل در برابر شوک­های خارجی اقتصادی، استقلال اقتصادی و شجاعت اقتصادی از شاخصه‌­های بارز اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۵۵۸۹۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
سرهنگ پاسدار علیرضا مظاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از ملزومات دستیابی به رشد و توسعه و یا هر هدف والایی، در ابتدا داشتن یک برنامه‌ریزی و چشم‌انداز کلان از اهداف است تا بدین طریق تمام اقشار جامعه و طبقات، از دولتمردان گرفته تا مردم، وظایف خود را در آن چشم‌انداز تعریف کرده و گام‌هایی‌ هماهنگ به‌سوی کمال مطلوب‌ها بردارند.

وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری با توجه به موقعیت کنونی کشور و شرایط تحریم‌ها، برای اینکه کشور از نظر اقتصادی به درجه‌ی مطلوب خود برسد، سال‌های اخیر را با محوریت و تأکید اقتصادی از جمله سال «اصلاح الگوی مصرف«، «همت و کار مضاعف»، «جهاد اقتصادی»، «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی»، «حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» و «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرده اند که بر وظیفه مردم تاکید دارد.

فرمانده سپاه بوکان تصریح کرد: نخستین فلسفه‌ی نام‌گذاری سال‌ها، توجه دادن مسئولین و مردم به مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری کشور در طی یک سال است.

وی استقلال و شجاعت اقتصادی را از شاخصه‌¬های بارز اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مقام معظم رهبری برای بیان عیب‌ها از نقطه‌ی مقابل آنها استفاده می‌كنند و آن حسنی را كه توجه به آن می‌تواند عیب‌ها را برطرف كند، نام سال قرار می‌دهند و در جامعه بی‌انضباطی اجتماعی وجود داشته و ایشان روی انضباط اجتماعی تأكید می‌كنند یا وقتی بخواهند با تنبلی مقابله كنند، همت مضاعف را بر می‌ گزینند یا وقتی بخواهند اعتماد به نفس را تقویت كنند، صحبت از نوآوری و شكوفایی می‌كنند وقتی می‌خواهند به پركاری و عشق به كار تأكید كنند، وجدان كار را اعلام می‌كنندو یا مثلاً ارزش‌هایی مانند رفتار علوی، نهضت حسینی و امثال این‌ها را كه اثرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: مقصود از نامگذاری سال این نیست كه حالا یك اقدامات پر خرجی صورت بگیرد و مثلاً ده‌ها میلیون تومان خرج كنند و همایش برگزار كنند بلکه نام سال بیشتر برای این است كه جامعه و به‌ویژه جوانان در فضای یك شعار و یك نام تربیت شوند.

فرمانده سپاه بوکان تصریح کرد: هر كسی كه دلش به حال كشور می‌سوزد و می‌خواهد این كشور بهتر پیشرفت و رشد كند، وظیفه دارد كه آن نام و آن شعار را توضیح دهد در واقع تمركز ملی روی یك مفهوم مثل نام سال باعث می‌شود كه آن مفهوم عمیق‌تر در اذهان مردم جای بگیرد.

سرهنگ مظاهری با بیان اینکه مهم‌ترین محور دشمن برای نفوذ در کشور و تخریب انقلاب اسلامی مسئله اقتصاد است اظهار داشت :نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی با تأکید بر عنصر "اقدام و عمل"، ضرورت توجه جدی‌تر مسئولان کشور و پس از آنها آحاد ملت و نخبگان به عملیات اقتصاد مقاومتی فراتر از شعار و سخن را نشان می‌دهد.

ارسال نظرات