استاندار استان مرکزی گفت: تزریق تسهیلات مورد نیاز به مشاغل زودبازده و نگاه ویژه به اقتصاد خُرد در نقاط دور افتاده استان می‌تواند بستر دستیابی به تحقق شعار سال را فراهم و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان را ایجاد کند.
کد خبر: ۸۶۵۵۷۸۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به نیاز اساسی کشور در شرایط کنونی اظهار داشت: فوری‌ترین نیاز کشور موضوع اقتصادمقاومتی است که در آستانه سال جدیدی مقام‌معظم رهبری بر آن تاکید کردند.

وی افزود: با همه توان بایستی برای تحقق وعملیاتی شدن محورهای مورد نظر در اقتصاد مقاومتی گام برداشت که به این منظور در سال جدید وضعیت هر پروژه را شفاف بیان کرده و اعلام می‌کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به صرفه‌جویی و بهره‌وری توجه ویژه‌ای داشته باشند امسال ملاک ارزیابی مدیران متفاوت از سال گذشته خواهد بود همه دستگاه‌های استان نیاز است که برنامه یک ساله خود را مشخص کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام دهند و استانداری نیز در این زمینه نظارت کامل را برعهده دارد.

زمانی‌قمی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد خرد گفت: توجه به اقتصاد خرد امری ضروری بوده چراکه یکی از راه‌های دستیابی به رونق اقتصادی در سایه تکیه بر شعار سال، توجه به بازارچه‌های خودکفایی و مشاغل زودبازده است.

وی افزود: توجه به بازارچه‌های خودکفایب می‌تواند بستر را برای اشتغال جوانان بسیاری فراهم کرده، در بحث اقتصاد خرد کمیته امداد امام خمینی (ره)، شیلات، میراث فرهنگی و بسیج سازندگی توانسته‌اند به خوبی ورود کرده و با سرمایه کم اشتغال ایجاد کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: واحدهای تولیدی دارای مشکل در استان مورد بررسی و علل مشکلات مشخص شده که هر یک مجزا از دیگری بوده و نمی توان نسخه واحدی را برای رفع مشکلات تمامی این واحدها تجویز کرد اما در حال حاضر تمام اطلاعات واحدهای تولیدی و صنعتی را در اختیار داریم.

زمانی‌قمی با ادامه داد: تزریق تسهیلات مورد نیاز به مشاغل زودبازده با شرایط منطقی و نگاه ویژه به اقتصادهای خرد در نقاط دور افتاده استان می‌تواند بستر دستیابی به تحقق شعار سال را فراهم کرده و فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در استان را ایجاد کند.

وی افزود: در سال 95 برنامه‌های اقتصادی خود را حول چهار محور مهم از جمله تامین منابع مالی، رفع تاخیر برای ورود ماشین‌آلات در بخش صنایع، ایجاد بستر برای مشارکت سرمایه‌گذاران و بازنگری در نوع محصول تولیدی برنامه‌ریزی کرده و اقتصاد مقاومتی را با نهایت توان خود عملیاتی کرده و در پایان سال گزارش کاملی از خود ارائه دهیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تقویت خطوط ریلی و ایجاد خط قطار سریع‌السیر قم ـ اراک از مهم‌ترین مطالبات مردم در سفر رئیس جمهور به این استان است همچنین جاده‌های استان جزو زیرساخت‌های هستند که بایستی به آن‌ها پرداخته شود.

زمانی قمی با اشاره به برگزاری جلسات راهبردی اقتصادی مقاومتی در استان به ریاست نماینده ولی‌فقیه گفت: تشکیل جلسات ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی می تواند افق‌های روشنی از شکوفایی اقتصاد مقاومتی پیش روی ما ترسیم کند که نیاز است تمامی مدیران استانی و دستگاه‌های اجرایی حضور جدی و مستمر داشته و راهکارهای لازم را ارائه دهند.

استاندارمرکزی از وجود ۳۸۸پروژه نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصد در استان خبرداد و گفت: با تکمیل تنها نیمی از این طرح‌های در دست اجرا ۱۰هزار نفر در استان مشغول به کار می‌شوند.

وی افزود: تکمیل این واحدها در اولویت کاری امسال قرار دارد البته با توجه به اینکه برای ساخت این واحدها تاکنون بیش از سه هزار میلیارد تومان هزینه شده که با بهره‌برداری از 50 درصد این طرح‌ها می‌توان برای دو هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد.

شهدا به گردن کشور حق دارند

وی وظیفه دیگر مسئولین استان را سرکشی و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا دانست و افزود: شهداء مسیر را برایمان ترسیم کرده‌اند و اگر ما خود را مدیون انان می‌دانیم که حق بزرگی بر گردن کشور دارند باید به حقوقشان نیز توجه داشته باشیم و آن هم سرکشی از خانواده‌های شهداست.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در سال جدید باید در ردیف فعالیت‌های مدیران استان و فرمانداران قرار گیرد سرکشی از خانواده‌های شهداء و احصاء مشکلات و مسائل مربوط به آنان است که این امر سبب تقویت روحیه مسئولین و گره‌گشای از مشکلات خانواده‌ها می‌شود.

زمانی‌قمی ادامه داد: خانواده شهدا تقاضایی ندارند ولی در سرکشی‌ها باید نسبت به مشکلات آنان آگاه و در صدد رفع آن برائیم و برای این امور به دنبال تشریفات نباشیم چنین دیدارهایی سبب تجدید قوا در مسئولین نیز می‌شود.

وی افزود: هریک از مدیران باید توجه کنند که در پایان سال گزارشی از سرکشی خود به خانواده‌های شهداء ارائه و آن را به یک رویه منظم تبدیل کنند.

مسئولین در دادن وعده‌های خود مراقب باشند

استاندار مرکزی بر رفع مشکلات فقرا به ویژه نیازمندان نیز تاکید کرد و گفت: یکی از توصیه‌های مهم در دین اسلام موضوع توجه به نیازمندان جامعه است که می‌طلبد مدیران استانی در این راستا همکاری لازم را با کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته باشند و توجه کنند که تمامی این یاری‌ها بر پایه رعایت عزت نفس افراد نیازمند باشد.

زمانی‌قمی تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌ها حتما توجه شود که جلسات غیرضرور حذف شده و به سمت بهره‌وری در وقت نیز پیش رویم توجه داشته باشید که استانداری مقام تشریفات نبوده و شخصا در جلسات غیرضرور حضور نخواهم داشت.

وی افزود: مدیران در مصاحبه‌ها و دادن وعده به مردم باید مراقبت کرده و از دادن وعده‌هایی که از تحقق آن‌ها مطمئن نیستند خودداری کنند چرا که عده‌ای به دنبال این هستند که از این فرصت در راستای نشان دادن ضعف دولت بهره گیرند.

استاندار مرکزی بااشاره به برگزاری انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی کشور گفت: حضور مردم در صحنه انتخاباتی به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای سیاسی کشور با شکوه هرچه تمام در هفتم اسفند برگزار شد که بی‌شک تکمیل کننده پیام انتخابات ریاست جمهوری بود که باید از این پیام به خوبی در جهت رشد، پیشرفت و آبروی نظام بهره گیری شود.

زمانی قمی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات در برخی از حوزه‌های انتخابیه استان گفت: با توجه به کشیده شدن حوزه‌های انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، ساوه وزرندیه و شازند به دور دوم نیاز است که مردم همواره در اردیبهشت ماه حضور جدی داشته و دشمن را ناامید کنند چراکه تمامی این حضورها می‌تواند کشور را به سمت موفقیت هدایت کرده و عزتمندی در میان تمامی کشورهای دنیا را به ارمغان آورد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآروی افزایش تولید بخش کشاورزی گفت: تولیدات بخش کشاورزی در کشور از 96 میلیون تن در سال 93 به 112 میلیون تن در سال گذشته افزایش یافته که این مهم در این استان نیز از2.7 میلیون تن به 3 میلیون تن رسیده است.

زمانی قمی افزود: سال گذشته 360 هزار تن گندم در استان مرکزی تولید شد که 275 هزار تن مازاد بر نیاز کشاورزان توسط دولت خریداری که این رقم رشد20 درصد را نشان می‌دهد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: افزایش دو برابری کشت دانه‌های روغنی از 750 هکتار در سال 92 به یک‌هزار و 500 هکتار در کشور از دیگر موفقیت‌ها در بخش کشاورزی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات