خبرهای داغ:
رئیس پیشین اداره جاسوسی رژیم صهیونیستی قبل از مرگ خود در مصاحبه‌ای نابودی برنامه هسته‌ای ایران با استفاده از عملیات نظامی غیرممکن خوانده بود.
کد خبر: ۸۶۵۵۷۸۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، مِئیر داگان رئیس سابق دستگاه جاسوسی اسرائیل قبل از مرگ خود در مصاحبه‌ای نابودی کامل برنامه تأسیسات هسته‌ای ایران را با یک حمله نظامی غیرممکن خوانده بود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت این مصاحبه را 17 مارس قبل از مرگ مئیر داگان رئیس سابق موساد، آژانس جاسوسی و عملیات ویژه اسرائیل و مغز متفکر جنگ مخفی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران انجام داده بود و خلاصه آن را روز دوشنبه منتشر کرد.

داگان در این مصاحبه به مخالفت خود با حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران اشاره کرده بود که سال 2010 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و ایهود باراک که آن زمان وزیر جنگ اسرائیل بود قصد داشتند انجام دهند.

وی گفته بود: «نادرست است که فرض کنیم با یک حمله نظامی می‌توان برنامه هسته‌ای ایران را به‌صورت کامل نابود کرد، چنین توانایی نظامی هرگز وجود ندارد، فقط می‌توان آن را برای دوره‌ای محدود به تأخیر انداخت».

مئیر داگان در این مصاحبه از نتانیاهو به‌شدت انتقاد و او را متهم کرده بود منافع خود را به منافع ملی ترجیح می‌دهد.

وی در این مصاحبه نتانیاهو را با اسم مستعار بی‌بی Bibi خطاب کرده و گفته بود: «من نخست وزیران اسرائیل را به‌خوبی می‌شناسم، هیچ‌کدام از آنها مقدس نیستند، اما آنها یک ویژگی مشترک داشتند در صورتی که منافع شخصی آنها با منافع ملی مغایرت داشت منافع ملی را ترجیح می‌دادند، اما این ویژگی را من نمی‌توانم برای دو نفر تأیید کنم: بی‌بی و (ایهود) باراک».

مئیر داگان بین سالهای 2002 تا 2010 در دوره نخست وزیری آریل شارون، ایهود اولمرت و نتانیاهو ریاست موساد را به‌عهده داشت و با توجه به توانایی‌های مختلف خود با مقامات بلندپایه اسرائیل در ارتباط بود. او از منتقدان سرسخت نتانیاهو بود.

وی به یدیعوت آحارونوت که رابطه خوبی با نخست وزیر اسرائیل ندارد، گفته بود: «بی بی بدترین مقامی است که من می‌شناسم. او مانند باراک خود را باهوش‌ترین افراد در جهان می‌داند در حالی که کسی نمی‌داند آنها واقعاً در پی چه‌چیزی هستند».

طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، آریل شارون نخست وزیر سابق اسرائیل مأموریت آسیب رساندن به برنامه ایران را برای دستیابی به بمب اتمی به مئیر داگان سپرده بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها