یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

وقتی خام‌فروشی اولویت دولت باشد، با تحریم‌ها به چه‌کنم چه‌کنم می‌افتد!

حسن عباسی متقیان با بیان اینکه وحشت از تحریم‎ها معضل دولت خام فروش است افزود: دولت به اکتشاف و استخراج نفت اهمیت می‌دهد و خام‌فروشی را در اولویت قرار داده پس با تحریم‌ها به چه‌کنم چه‌کنم می‌افتد!
کد خبر: ۸۶۵۵۷۲۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

حسن عباسی متقیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت با موضوعیت خام فروشی نفت و گاز، اقتصاد کشور را به تاراج خواهد داد و این سیاست راهبردی صحیح نبوده و خسارت آفرین است.

وی با بیان اینکه وحشت از تحریم‎ها معضل دولت خام فروش است افزود: اهمیت دولت به اکتشاف و استخراج  نفت بوده که مربوط به صنایع بالادستی است این منابع درآمدی دلاری و یورویی سهل الوصول بوده است و اقتصاد مبتنی بر خام فروشی نفت، موجب گره زدن تمام معضلات اقتصادی به تحریم می‎شود؛ اگر نفت خام را نفروشیم و اگر نفت خام را نخرند چه کنیم!

وی با انتقاد از عدم توجه به صنایع پایین دستی نفت توسط دولت خاطر نشان کرد: دولت به تاسیس پالایشگاه، سرمایه گذاری برای پالایشگاه، پتروشیمی و فرآوری منابع نفتی و گازی توجی ندارد.

عباسی اذعان داشت: پالایش نفت و گاز و فرآوری این محصولات از ارزش افزوده بالایی برخوردار است که متاسفانه دولت در این زمینه راهبرد عملیاتی نداشته و محصولات فرآوری توسط سایر کشورها با قیمت گزاف را خریداری نموده و منابع نفتی با قیمت پایین عرضه می‎کند.

ارسال نظرات