"گردش نقدینگی استان مرکزی به طور دقیق مشخص شود"
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه اقصاد مقاومتی در سایه صرفه‌جویی و مصرف بهینه محقق می‌شود گفت: مصرف بهینه جزو وظایف شرعی، ملی و ولایی بوده و شفافیت اقتصادی از واجب‌ترین اقدامات برای تحقق اقتصادمقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۵۵۶۹۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: روز مادر را به مادران شهدا، ایثارگران و جانبازان، آزادگان و مادران فداکار و دلسوز جامعه که مهر مادری را بر هر چیز دیگری ترجیح داده و قداست مادری را حفظ کردند تا فرزندان شایسته‌ای را تحویل جامعه دهند تبریک می‌گوئیم.

وی افزود: قداست مادری و تربیت فرزند و خانه‌داری برای این دسته از زنان و مادران فداکار سرزمین ایران اصل و ارزش بوده و این ارزش را با هیچ ارزش دیگری قیاس نمی‌کنند و امیدواریم مسئولین ما نیز به بحث خانه و خانواده توجه بیشتری را معطوف کنند چراکه مهم‌ترین مسئله ترویج سبک زندگی اسلامی و تقویت بنیان‌های خانواده است که امیدواریم خرافات سال‌های اخیر را از ذهن بیرون کرده و به راه‌های اصلی بازگردیم که بانوان جامعه اسلامی می‌توانند بسیار نقش آفرین در بحث خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان شایسته باشند از سوی دیگر امنیت ملی و امنیت دراز مدت کشور به بحث زاد و ولد و افزایش نرخ باروری وابسته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ظلم بزرگی به کشور و نظام است که خانواده فراموش شود و به حاشیه رانده شود، اولویت اصلی خانواده بوده و بقیه مسائل باید در حاشیه قرار گیرند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم تقوویت بنیان‌های خانواده گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی نیز از خواسته‌های مقام‌معظم رهبری بوده و این مهم با هدف بررسی نقاط ضعف و قوت سبک زندگی بر حسب شاخص‌های دینی از سوی مقام‌معظم رهبری مطرح شده که باید محقق شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ فاطمی مبتنی بر اصول اعتقادی و ارزش‌های اسلامی است بنابراین خانواده‌ها به ویژه مادران باید سبک زندگی ائمه اطهار(ع) از جمله حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) را در بین فرزندان خود تبیین و تشریح کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تلاش دشمنان نظام اسلامی انتقال فرهنگ بی بندوباری برای فروپاشی و آسیب رساندن به آرامش خانواده و ایجاد بحران اخلاقی است از این‌رو رعایت الگوی اسلامی می‌تواند محافظ بنیان خانواده باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نامگذاری سال جدید با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری نیز گفت: بانوان می‌توانند با پرهیز از تجمل گرایی و اصلاح الگوی مصرف در تحقق این خواسته معظم له گام بردارند.

وی افزود: برای رسیدن به رشد 5 درصدی که برای سال جدید پیش بینی شده نیازمند همکاری منسجم و عمومی هستیم و بایستی توجه داشته باشیم که اقصاد مقاومتی در سایه صرفه جویی و مصرف بهینه محقق می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برای تحقق سبک زندگی اسلامی، کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اسراف، قناعت و مصرف بهینه همگی باید بسیج شوند و همت کنند بهره‌وری نیز به این مسئله بازمی‌گردد در حقیقت بهره‌وری استفاده بهینه از منابع است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: مصرف بهینه جزو وظایف شرعی، ولایی و ملی است که اسلام نیز به آن تاکید دارد، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها از عومل موثر در رشد اقتصادی است که در این راستا میزان مصرف انرژی در دستگاه‌های دولتی باید با برنامه ریزی کاهش یابد.

حساب‌های واحدهای تولیدی استان شفاف سازی شود تا امکان سو استفاده داده نشود

وی بر شفاف‌سازی گردش نقدینگی در استان تاکید کرد و افزود: آمار و ارقام نقدینگی در استان مرکزی مندرج نیست چراکه بسیاری از واحدهای تولیدی مادر و مادر تخصصی در استان وجود دارد اما خرده حسابهایشان مشخص نیست و حساب‌های خود را به استان‌های دیگر می‌برند که این موضوع باید توسط استاندار رسیدگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بسیاری از این واحدها تسهیلات را به نام استان دریافت می‌کنند ولی درآمد آن‌ها جزو درآمد استان نیست، حساب‌ها باید شفاف شود و گردش نقدینگی در استان شفاف شود چراکه شفافیت در حساب‌ها از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: استان مرکزی کلکسیونی از نعمت‌های الهی است و باید از این فرصت برای تحقق اهداف بهره گرفته شود، در ده‌ها شاخص و مولفه مهم استان حرف برای گفتن دارد پس باید این ظرفیت‌ها به ادبیات مفید و پرفایده تبدیل شود نه ادبیات سرگرم کننده.

وی افزود: اگرچه منابع آبی محدود است ولی روش آبیاری روش غلطی بوده و بایستی راندمان آبیاری در کشور که 32 درصد است به بیش از 80 درصد برسد متاسفانه قول‌ها و وعده‌هایی که در این زمینه داده شده هنوز محقق نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: شفافیت اقتصادی، صرفه جویی و جلوگیری از اسراف و تبذیر اولویت نخست تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است و تمامی افراد جامعه و مدیران باید با بسیج امکانات، ترویج سبک زندگی اسلامی و پرهیز از اسراف و تبذیر برای تحقق شعار سال تلاش و با تحقق پنج درصدی رشد ناخالص ملی به دعوت رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات