عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر در مباحث اقتصادی سیاست های جدید خود اتکایی را عملیاتی کنیم قطعا اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود وگرنه با مصاحبه و کتاب نوشتن مشکل حل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۶۵۵۶۶۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

ناصرعاشوری قلعه رودخانی نماینده مردم فومن و شفت و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی 2 سال گذشته از سوی رهبر انقلاب مطرح شد با توجه به اینکه کشور ما انقلابی است مد نظر حضرت آقا اینست که از لحاظ اقتصادی باید اتکا داخلی داشته و از لحاظ اقتصادی تجدید نظر و پنجره و درب های جدیدی به روی اقتصاد کشور باز شود.

وی با بیان اینکه باید بر اقتصادی که اتکا بر منابع نفتی داشته تجدید نظر کنیم افزود: کشور پهناور ایران  بر اساس منابع مختلف که غیر از منابع نفتی منابع دیگری به لحاظ گردشگری؛ مالیات بر مشاغل و معادن دارد که این امکان را می دهد از خام فروشی نفت جلوگیری کرده و اگر کشورهای بیگانه تحریم و محدویتی اعمال کنند نتوانند به اقتصاد کشور ضربه بزنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر در مباحث اقتصادی سیاست های جدید خود اتکایی را عملیاتی کنیم قطعا اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود وگرنه با مصاحبه و کتاب نوشتن مشکل حل نخواهد شد.

عاشوری در ادامه خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم کشورهای متخاصم و اروپایی نمی توانند کشور ما را تحریم کنند براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی بر اقتصاد خودمان تکیه کنیم و یک وجهی بودن اقتصاد را به چند وجهی پیش ببریم.

نماینده مردم فومن ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در دو سال عملیاتی نشده و اقدامی برای آن صورت نگرفت و در حد بخشنامه و دستورالعمل مانده بود که حضرت  آقا امسال را به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری کردند تا مردم تغییر رویکرد اقتصاد را حس کرده و سیاست های جدیدی بوجود آید.

عاشوری قلعه رودخانی تصریح کرد:  قطعا تا زمانی که دولت به بحث اشتغال در حوزه های مختلف ؛ صنعت و کشاورزی توجه و اقدام عملی انجام  ندهد بخش اساسی اقتصاد مقاومتی محقق نشده و در این صورت نمی توانیم اشتغال و صادرات و تکیه به داشته های اقتصادی کشور داشته باشیم.

ارسال نظرات