زاهدی در نشست صمیمی با تشکل های بخش کشاورزی

رویکرد اصلی جهاد کشاورزی ارتقای کیفیت مصرف آب و تولید بیشترین درآمد است

استاندار کردستان گفت: رویکرد اصلی جهاد کشاورزی، ارتقای کیفیت مصرف آب و تولید بیشترین درآمد از طریق مصرف کمترین میزان آب است.
کد خبر: ۸۶۵۵۶۰۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبدالمحمد زاهدی در نشست صمیمی با تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه امسال نسبت به سنوات قبل بارش نزولات آسمانی در کردستان خوب و قابل توجه بود، افزود: با توجه به شرایط و تغییرات اقلیمی هرگز میزان بارش ها مانند سال های گذشته نخواهد بود.

زاهدی تصریح کرد : کشاورزان به عنوان عمده مصرف کنندگان آب در استان باید بیشترین تلاش را در جهت حفظ منابع آب و استفاده بهینه از آنرا مد نظر قرار دهند.

وی به تخصیص میزان آب سدها به بخش های مختلف در کردستان نیز اشاره کرد و گفت: در هیچ دوره ای به اندازه این دوره از سهم آب استان دفاع نشده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های کلان بخش آب بر اساس حوزه می باشد و تابع تقسیمات کشوری نیست، تصریح کرد: نمی توان مصرف آب هر منطقه را محدود به همان منطقه دانست بلکه در صورت کمبود آب در هر حوزه ای، باید از آب سایر حوزه ها برای تامین آب سایر مناطق استفاده کرد.

زاهدی به عدم پیشرفت طرح ها و پروژه های اشاره کرد و دلیل آن را شرایط اقتصادی کشور و ناتوانی در پرداخت تسهیلات دانست.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به رشد قابل توجه بخش کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 174 میلیون دلار محصولات باغی وزراعی از کردستان صادر شده است که در قیاس با سال قبل از آن 25 درصد رشد داشته است که این مهم به واسطه برنامه ریزی وتلاش کشاورزان محقق شده است.

زاهدی به میزان بهره بانکی که از کشاورزان دریافت میشود نیز اشاره کرد و افزود: میزان سود دریافتی توسط بانک ها از کشاورزان تابع یک دستورالعمل کشوری است وشرایط کشور نیز به گونه ای است که دولت نمی تواند درآن تغییرات ناگهانی ایجاد کند

وی افزود: هرگونه تغییر ناگهانی در اقتصاد می تواند پیامدهای تورمی به دنبال داشته باشد، لذا دولت باید هم به فکر کنترل تورم باشد و هم رشد اقتصادی را در نظر داشته باشد.

استاندار کردستان خواستار تعیین تکلیف اراضی ملی و کشاورزی با در نظر گرفتن منافع کشاورزان شد و خاطرنشان کرد: کشاورزان موظفند برای ساخت خانه باغ مجوز دریافت کنند.

زاهدی در پایان یادآور شد: با توجه به وابسته بودن بسیاری از صنایع به کشاورزی، ارتقای کیفیت این بخش به عنوان اولویت اصلی دولت مورد توجه قرار گرفته است.

در این مراسم نمایندگان تشکل های کشاورزی به مدت سه ساعت عمده ترین مشکلات وتنگناهای خود را در بخش های مختلف با استاندار کردستان مطرح کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار