مظفری
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور:
غلامرضا حسن پور گفت: تمامی مباحث اقتصاد مقاومتی در یک بستر فرهنگی اتفاق می افتدو کسبه می تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۹۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج، غلامرضا حسن پور  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری دررابطه با عملی کردن اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:با توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی، اصناف و بازاریان سراسر کشور در سال 95 وظیفه خطیری را به عهده دارند.

وی ادامه داد: توجه ویژه فروشندگان محترم به خرید و عرضه محصولات داخلی و پرهیز از فروش محصولات خارجی ، تشویق مشتریان جهت خرید تولیدات داخلی و همچنین هماهنگی واحد های تولیدی و توزیعی در راستای افزایش تولیدات خود با رعایت کیفیت و قیمت مناسب از اقداماتی است بازاریان برای تحقق این موضوع می توانند انجام دهند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان با عنوان اینکه تمام مباحث اقتصاد مقاومتی در یک بستر فرهنگی اتفاق می افتد افزود: چنین موضوعی به این معنا است که اولا این باور را داشته باشیم که ما می توانیم، دوما اینکه فرهنگ خرید مردم از جنس های خارجی به ویژه برندها را به خرید جنس های داخلی سوق دهیم، حتی اگر کالاهای داخلی از کیفیت جنس های خارجی برخوردار نباشند.

حسن پور با توجه به مزایای خرید تولیدات داخلی بیان داشت:وقتی ما جنس های داخلی را خریداری کردیم قدرت مالی تولید کننده بیشتر خواهد شدو در کیفیت و قیمت تولیدات بعدی نیز اثر مطلوب خواهد گذاشت.

وی با اشاره به برخی از اقداماتی که در راستای عملی شدن اقتصاد مقاومتی توسط سازمان بسیج اصناف کشور صورت خواهد گرفت اظهار داشت:تولید محصولات فرهنگی و رسانه ای در خصوص گسترش فرهنگ حمایت از کار و سرمایه ایرانی از قبیل فیلم های کوتاه، جزء مواردی است که امسال آن را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان در پایان خاطرذ نشان کرد:شناسایی واحد های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و عیب یابی آن، تشکیل و تقویت کار گروه اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و استانی به همراه راهکار های عملی، مطالبه گری از مسئولین بخشهای دولتی در خصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سطح بازار و اصناف کشور، برگزاری دوره های آموزشی با حضور مدیران صنوف در خصوص آشنایی با مباحث اقتصاد مقاومتی به ویژه مبارزه با قاچاق، حمایت از تولیدات داخلی مبانی فقهی و شرعی اقتصاد اسلامی، از جمله اقدامات دیگری هستند که این سازمان در سال 95 به دنبال اجرایی کردن آنها خواهد بود.


ارسال نظرات