مسئول قرارگاه حرکت های جهادی کشور بیان داشت: متاسفانه در سال گذشته تعامل دولت در این خصوص ضعیف بوده است که امیدواریم در سال جدید دولت حرکت جدی تری در این راستا داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۷۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
مهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی کشور با رویکرد حمایت از گروه های جهادی و تعیین سیاست های کلان اردوهای جهادی تشکیل شده است و دغدغه اصلی این مرکز حمایت کاری و سازمانی از گروه های جهادی و حتی گروه های خودجوش است.

وی در ادامه بیان داشت: هر ساله بسیج سازندگی خدماتی را در عرصه های عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی به مردم مناطق محروم ارئه می کند اما در سال 95 بنا داریم تا پا را فراتر نهیم و از اردوهای جهادی به سمت حرکت‌های جهادی حرکت کنیم بطوریکه درصددیم در قرارگاه مرکزی اردوهای جهادی به مواردی چون پل‌سازی و نیز بررسی و رفع معضلات اجتماعی نیز ورود پیدا کنیم.

محمدی در خصوص اقدامات گروه‌های جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی بحث تازه‌ای نیست و قرارگاه‌های جهاد اقتصادی در این راستا چندین سال است که برنامه ریزی داشته و با ارائه مشاوره‌های تخصصی در این حوزه فعالیت داشته اند اما در سال 95 با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی عزم گروه‌های جهادی دوچندان شده است بطوریکه در نوروز 95 توسط جهادگران بسیجی بصورت پایلوت اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با تاکید بر تعامل دستگاه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت هر یک از نهادها در راستای حرکت‌های جهادی تصرح کرد: اردوهای جهادی مصوبه مجلس شورای اسلامی است ولی متاسفانه در سال گذشته تعامل دولت در این خصوص ضعیف بوده است که امیدواریم در سال جدید دولت حرکت جدی تری در این راستا داشته باشد.
 
مسئول قرارگاه حرکت های جهادی کشور از تشکیل واحد بین الملل در مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی در سال گذشته خبر داد و افزود: درصددیم نقش بسیج سازندگی و حرکت‌های جهادی را در امور بین الملل در این واحد بررسی کنیم.

وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌های ما در این واحد ارائه آموزش و مشاوره در ایجاد گروه‌های جهادی به جوانان منطقه آسیب دیده نوار غزه و دیگر کشور‌های متقاضی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها