طرح ملی بسیج همگام با کشاورز طی سال زراعی در طرح های برنج، گندم، دانه های روغنی، منابع طبیعی و مرکبات نسبت به بررسی مشکلات و انتقال دانش و علم روز کشاورزی می پردازد.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۶۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی ساری از آغازطرح بسیج همگام با کشاورز کاشت برنج در سال 95 خبرداد.

بهرام لیالی  تحقق اقتصاد مقاومتی را درسایه تقویت بخش کشاورزی دانست و افزود: می توان با بهره گیری از الگوهای اسلامی و اقتصاد مقاومتی مشکلات حوزه کشاورزی و دامداری را مرتفع کرد به خود کفایی رسید.

وی با بیان اینکه کشاورزی این قابلیت را دارد تا در پویایی توسعه پایدار یک کشور نقش بسیار مهمی ایفا کند، اظهار کرد: کشاورزی بخش مهمی از درآمد ملی و قسمت عمده‌ای از نیروی کار و سرمایه موجود در اقتصاد است.

این پژوهشگر کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش کشاورزی را زمینه‌ساز توسعه سایر بخش های اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: وجود موانع متعدد از مرحله تولید تا بازارهای هدف، دستیابی به اهداف صادرات کشاورزی را با مشکلاتی رو به رو ساخته است.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری در برشماری الزامات صادرات موفق گفت: تولید رقابتی، شناسایی بازارها و انتقال بهنگام و درست محصولات موجب دستیابی به صادرات مناسب می شود.

لیالی افزود: با اجرای طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در سال زراعی طرح های برنج، گندم، دانه های روغنی، منابع طبیعی و مرکبات می خواهیم نسبت به بررسی مشکلات و انتقال دانش و علم روز کشاورزی به کشاورزان گام های موثری برداریم.

این مسئول در بیان اهداف طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در ساری گفت: در سال 95 و در فصل زراعی برنج، با همکاری 50کارشناس در 50روستای شهرستان ساری طرح همگام با کشاورز را آغاز کردیم.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با هدف همیاری به کشاورزان در سطح روستاها جهت تولید بهتر و بیشتر در سه مرحله کاشت و داشت وبرداشت اجرا می شود.

لیالی با بیان اینکه کارشناسان طرح با تشکیل کارگروه به بررسی مشکلات کشاورزان می پردازند، اظهار کرد: انتقال دانش روز علم کشاورزی برای افزایش بهره وری یقینا در کمیت و کیفیت محصول تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ساری در بیان مشکلات پیش روی برنج کاران مازندرانی گفت: کمبود ادوات کشاورزی، گرانی کودهای شیمیایی ومشکلات بیمه ای، عدم خرید تضمینی محصولات و واردات در زمان برداشت محصول از مهم ترین مشکلات پیش روی برنج‌کاران مازندرانی است.

لیالی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه با سال اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل، شاهد كمك همه مسئولان اجرایی باشیم تا مشكلات اقتصادی از جمله بخش كشاورزی مازندران برطرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها