بعضی از آقایان نه ملاحظه قانون را می کنند نه ملاحظه جایگاه ولی فقیه را می کنند و به هر قیمتی برنامه خودشان را پیش می برند و شاید بهترین راه برای پیشگیری این رفتارهای خودسرانه و خلاف قانون و امنیت و منافع ملی، افزایش آگاهی جامعه است.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۳۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
دکتر محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره اینکه مقام معظم رهبری فرمودند:«وزیر امور خارجه به بنده گفت نتوانستیم بعضی خطوط قرمز را حفظ کنیم» گفت: متاسفانه با توجه به اینکه مسولین دولت سیاست خودشان را سوءاستفاده از عدم اطلاع مردم گذاشته اند به راحتی کار خودشان را پیش می برند.

وی افزود: بعضی از آقایان نه ملاحظه قانون را می کنند نه ملاحظه جایگاه ولی فقیه را می کنند و به هر قیمتی برنامه خودشان را پیش می برند و شاید بهترین راه برای پیشگیری این رفتارهای خودسرانه و خلاف قانون و امنیت و منافع ملی، افزایش آگاهی جامعه است.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: تا وقتی که جامعه در خصوص اقداماتی که دولتمردان به دنبال آن هستند آگاهی پیدا نکنند متاسفانه مردم ژست های تبلیغاتی آنها را باور می کنند.

کوشکی تصریح کرد: بی صداقتی ها و در بسیاری از موارد دروغگویی ها مبتنی شده بر اینکه جامعه، اطلاعات کاملی از مسائل ندارد؛ در بسیاری از موارد خود دولتمردان مانع اطلاع رسانی به مردم می شوند و به بهانه محرمانه بودن، همه چیز را محرمانه می کنند؛ قراردادهای نفتی را محرمانه اعلام می کنند و مفاد توافق ژنو و حتی برجام را محرمانه اعلام می کنند و دولتمردان با این مکانیسم اهداف خود را پیش می برند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد که دولتمردان به بهانه محرمانه بودن قراردادها، تخلفاتشان را مخفی کنند و زیان هایی را که به منافع و امنیت ملی وارد کردند باید آشکار کرد. 
ارسال نظرات