عضو شورای ملی زعفران گفت:میزان صادرات در سال 94 تعریف چندانی نداشته به طوریکه بر اساس آمار 10 ماهه گمرگ حدود 120 تن محصول به ارزش ریالی 130 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است.
کد خبر: ۸۶۵۵۳۴۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در خصوص صادرات زعفران اظهار داشت: در حال حاضر قیمت هر کیلو طلای سرخ ایرانی 5 میلیون و 500 الی 6 میلیون و 500 هزار تومان است .


وی با بیان اینکه ایران بر بام تولید زعفران دنیا ایستاده گفت:  در واقع برای رقابت با رقبای خود در بازارهای هدف و جهش صادرات و تجارت با دنیا بایستی قیمت ها در بازار مدیریت شود به طوریکه حباب یک میلیون تومانی قیمت ها شکسته شود تا بتوانیم شاهد جهش صادرات باشیم.

حسینی با اشاره به میزان صادرات محصول در سال گذشته بیان داشت: میزان صادرات در سال 94 تعریف چندانی نداشته به طوریکه بر اساس آمار 10 ماهه گمرگ حدود 120 الی 130 تن محصول به ارزش ریالی 130 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده و گفتنی است که میزان آمار گمرگ با آمارها مغایرت دارد چرا که 130 تن زعفران صادراتی باید ارزشی بالغ بر 250 میلیون دلار داشته باشد.

عضو شورای ملی زعفران در ادامه یاد آور شد: امیدواریم در سال 95 با گشایشی که در بازارها به وجود آمده شاهد رونق صادرات طلای سرخ ایرانی باشیم هر جند که نباید فراموش کنیم رونق صادرات منوط به این است که بازار التهاب و تنش نداشته باشد.

وی تصریح کرد:  با توجه به کاهش نرخ ارز و ارزش ریال باید بتوانیم در رابطه با صادرات رقابت منصفانه ای با رقبای خود داشته باشیم .
ارسال نظرات